Directorul executiv al companiei Vodafone Olanda, Guy Laurence, a declarat ca este bucuros ca va putea ajuta clientii sa iasa din blocajele de trafic, in care ajung in mod obisnuit. "Sunt fericit ca voi putea face oamenii sa zambeasca, ajutandu-i sa iasa din blocajele de trafic in care sunt prinsi foarte frecvent", a spus Guy Laurence.

Telefoanele mobile transmit continuu semnale catre cea mai apropiata statie de telefonie mobila, ceea ce permite furnizorului de retea sa stabileasca localizarea aproximativa a telefonului. Compania Tom Tom va folosi informatiile de localizare, pentru a afla daca drumul este blocat, daca si cu cat va fi intarziata calatoria si daca exista drumuri alternative care pot fi folosite.

In Olanda, fiecare om are cel putin un telefon mobil, ceea ce inseamna o arie de acoperire de 100%, fapt care permite buna functionare a unui astfel de serviciu.

Compania Tom Tom a anuntat ca acest serviciu furnizeaza informatii mai rapid, mai clar si mai detaliat, decat solutiile care exista momentan. "Acest sistem furnizeaza mai rapid un tablou mai detaliat si mai exact despre timpii de calatorie, decat alte solutii existente", au anuntat reprezentantii companiei TomTom.

Spre deosebire de sistemele care exista deja, cele ale companiei TomTom vor asigura supravegherea intregii retele de drumuri.

Directorul executiv al companiei TomTom, Harold Goddijn, a declarat ca acest sistem reprezinta un element revolutionar al industriei. "Asteptam cu nerabdare semnarea de acorduri, in continuare, si cu ceilalti furnizori de servicii de telefonie mobila din Europa si din Statele Unite ale Americii", a mai adaugat Goddijn.

Citeste si:

TomTom vinde mai mult de jumatate din dispozitivele de navigare pentru automobile in Europa. In al treilea trimestru al anului 2006, compania a vandut 1,2 milioane de dispozitive de detectare a localizarii.

Companiile au anuntat ca este, totusi, posibil, ca unul dintre efectele acestui sistem sa fie degajarea traficului de pe autostrazi, prin aglomerarea drumurilor provinciale. Organizatia municipalitatilor olandeze, VNG, a anuntat ca drumurile din orasele mici si din sate sunt deja foarte aglomerate din cauza serviciilor de urmarire trafic, fapt care reprezinta un motiv de ingrijorare.

"Nu dorim ca traficul greu sa fie dirijat inspre drumuri care nu au fost construite, ca sa poata fi folosite in acest scop", a declarat purtatoarea de cuvant VNG, Chantal van Dijksaid, care a mai precizat faptul ca desfasurarea unui trafic mai intens pe drumurile mici poate avea un impact grav asupra sigurantei.

Biciclistii, care reprezinta o majoritate a populatiei in Olanda, unde bicicleta este unul dintre mijloacele de transport cele mai populare, unul din cinci olandezi folosind bicicleta, au anuntat ca soselele locale vor deveni mult mai periculoase, daca soferilor le sunt oferite scurtaturi pentru evitarea autostrazilor aglomerate. Purtatoarea de cuvant a sindicatului biciclistilor din Olanda, ENFB, Arien deJong, a declarat ca dirijarea soferilor inspre drumurile secundare reprezinta un pericol pentru biciclisti si pentru pietoni.