Brandul Google valoreaza 245,5 miliarde de dolari, Apple 234,6 miliarde de dolari, iar Microsoft 143,2 miliarde de dolari, potrivit News.ro. Valoarea combinata a brandurilor Google si Apple este echivalenta cu PIB-ul Suediei.

Amazon a intrat in top 10 global pe pozitia a patra, in urma unei cresteri de 41% a valorii brandului, la 139 de milioane de dolari. Top 10 mai include in ordine Facebook, AT&T, Visa, Tencent, IBM si Mc’Donalds.

Un numar de 37 de companii tehnologice reprezinta 54% din valoarea celor 100 de branduri incluse in topul global al BrandZ.

Valoarea brandurilor tehnologice din Global Top 100 a crescut cu 16% in termeni anuali, comparativ cu avansul de 4% al celorlalte marci.

Cele sapte branduri nou intrate in topul acestui an au legatura cu tehnologia, respectiv YouTube, HPE, Salesforce, Netflix, Snapchat, precum si Xfinity si Sprint.

Citeste si:

Marcile din retail au consemnat si ele o crestere ridicata a valorii, de 14%, sustinuta de comertul electronic. Esta cazul avansului de 41% consemnat de Amazon si cel de 20% al Alibaba. Valoarea brandului Adidas a avansat cu 58%, performanta sustinuta de soliditatea ofertei sale de moda si a initiativelor de crestere a popularitatii pe piata americana.

Un numar de 54 din cele 100 de branduri incluse in top sunt din Statele Unite si reprezinta 71% din valoarea totala a acestora. In ultimii 12 ani, valoarea brandurilor americane a crescut cu 181%, comparativ cu 102% in cazul marcilor din alte tari.

In termeni anuali, valoarea brandurilor americane a avansat cu 12%, iar cea a altor branduri a scazut cu 1%, cu exceptia celor din China, a caror valoare a urcat cu 1%.

Un numar de 13 branduri din totalul de 100 provin din China, fata de numai 1 in urma cu 12 ani. Valoarea marcilor chinezesti a crescut cu 937% in ultimii 12 ani, reprezentand 11% din valoarea top 100.

BrandZ noteaza ca varsta medie a unui brand din top 100 este in prezent de 67 de ani, in scadere de la 83 de ani in 2006.

Sursa foto: Shutterstock/ Alexey Boldin