Lenovo este cel de-al treilea producator global de PC-uri si asta dupa achizitionarea diviziei de PC-uri a IBM.

Presedintele Lenovo, Yang Yuanqing a recunoscut in cadrul unei conferinte de presa Lenovo a avut de-a face cu o “competitie puternica” pe parcursul semestrului. Presedintele Lenovo si seful executiv William Amelio au declarat ca “Suntem increzatori ca business-ul merge in directia potrivita si cat de curand vom incepe sa vedem beneficiile unei initiative strategice”. Compania se afla pozitionata pe locul trei mondial ca si companie producatoare de PC-uri, concurand pe piata cu Dell Inc. si Hewlett-Packard Co.

Viitorul business-ului global al Lenovo este destul de previzibil, dupa cum precizeaza analistii, si nu neaparat pozitiv. Motivul principal este acela ca s-au intampinat dificultati in recunoasterea puterii brand-ului printre consumatorii din afara Asiei. Compania s-a luptat cu cheltuieli foarte mari care s-au ridicat la 1.25 miliarde de dolari si care au inclus achizitionarea companiei producatoare de PC-uri a IBM.

Lenovo una dintre numarul in continua crestere a companiilor chineze care incearca sa creeze si sa intareasca un brand global, a castigat 38.09 milioane de doalri in cel de-al doilea semestru fiscal care s-a sfarsit in luna septembrie, comparativ cu un an in urma cand veniturile au fost de 45.2 milioane de dolari, conform unor date reportate in urma cu un an de catre Reuters.

Citeste si:

Lenovo a scazut in aceasta perioada si sub grupul Acer Inc., numarul patru in topul producatorilor mondiali de calculatoare personale, inregistrand o scadere de 6% a castigurilor, in aceeasi perioada.

"Venitul total se aliniaza in mare masura cu asteptarile mele, vorbim doar despre profitul net”, este intr-adevar, dezamagitor, a declarat un analist al JP Morgan. “Presupun ca au inclus si costurile pentru restructurare in rezultatul final insa nu pot aprecia in ce masura s-a facut acest lucru”. Analistii apreciaza ca Lenovo a rezervat aproximativ 10 milioane de dolari pentru restructurari.

Lenovo a acaparat o treime din piata de PC-uri a Chinei, cel mai mare dupa S.U.A. Compania se lupta acum pentru a se extinde si in Asia. Expertii apreciaza ca Lenovo va continua sa sanunte la actiuni pe cele mai mari piete internationale si asta datorita nevoii recunoasterii de brand si expunerea catre consumatori. Ca cel de-al treilea mare jucator de pe piata, Lenovo se afla situat la o distanta destul de mare de Dell si HP, care detine aproximativ 8% din piata globala.