Fata de de trimestrul al treilea al anului trecut, intre iulie si septembrie 2006, vanzarile de unitati desktop (computere de birou) au scazut cu 27,8%, iar cele de servere cu 55,3%, se arata intr-un studiu IDC-CEMA intitulat "PC Shipments in Romania, Q3 2006".

In al treilea trimestru al anului trecut, in cadrul celei de-a doua etape a programului Euro 200, s-a livrat o suma foarte mare de desktopuri si servere, dar acest lucru este o exceptie, considera Mirea, "daca eliminam plusul de unitati vandute am putea observa chiar o crestere relativa, vanzarile nu scad asa de mult".

Programul Euro 200 este parte a Sistemului Educational Informatizat si consta in acordarea de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEdC) a unor cupoane in valoare de 200 de euro, cupoane care sunt folosite de beneficiari pentru achizitionarea de calculatoare si pe care ministerul le deconteaza catre agentii economici.

Anul trecut, programul a avut 27.555 beneficiari - adica acelasi numar de computere vandute, selectati dintr-un numar de peste 51.000 de solicitanti, potrivit datelor publicate de MEdC. Dintre acestia, 440 au fost din invatamantul universitar si 27.115 din invatamantul preuniversitar.

Citeste si:

In topul companiilor care au vandut anul trecut calculatoare in cadrul acestui program conduce detasat Flamigo cu peste 6.700 de calculatoare, urmata de compania Elsaco Electroserv cu 1.430 de unitati vandute.

Studiul IDC mai arata ca numarul de laptopuri vandute in Romania a crescut cu 37,6% in trimestrul al treilea din 2006, desi piata vanzarilor de calculatoare de orice tip a scazut cu 20,2% fata de iulie-septembrie 2005. intreaga piata a vanzarilor de calculatoare a scazut cu 23,1% in valoare.

Raportul studiului arata ca, in prezent, Flamingo International detine o cota de 11,6% din piata, fiind urmat de KTech (11%), Hewlett Packard (9,7%) si, pe locul 4, Complet Electroserv, producatorul de calculatoare al grupului Altex (9,7%).