Actionariatul operatorului fix de telefonie fixa a hotarat totodata sa distribuie angajatilor o suma de peste 16,17 milioane de lei, reprezentand 4% din profitul net pe anul trecut. Adunarea Generala Ordinara a actionarilor Romtelecom din 2 noiembrie 2006, a mai aprobat utilizarea profiturilor nete de pe anii 1999 (peste 45,28 milioane de lei), 2000 (aproximativ 64,83 milioane lei) si 2004 (aproape 277,5 milioane lei).

Romtelecom a inregistrat venituri de 217,2 milioane de euro in al doilea trimestru al anului 2006, cu 9,2% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare anuntate in urma cu doua luni de grupul elen OTE, conform standardele internationale de raportare financiara.

Scaderea veniturilor cu 9,2% de la 239,2 milioane de euro inregistrati in al doilea trimestru al anului 2005 se datoreaza scaderii numarului liniilor de abonati, in primul rand datorita competitiei intense din partea operatorilor de cablu, dar si din cauza veniturilor scazute din servicii de interconectare.

Concurenta operatorilor mobili dar si a operatorilor alternativi de linii fixe a afectat numarul de linii ale RomTelecom, care au scazut cu 9,9% fata de iunie 2005, si volumul traficului de voce, care a scazut cu 14%, potrivit datelor citate de NewsIn.

Citeste si:

Veniturile din interconectare au cazut cu 16,2% in ciuda unei cresteri cu 16% a traficului. Acest fapt este rezultatul cresterii concurentei cu operatorii alternativi ce utilizeaza reteaua Romtelecom, care in au beneficiat de reducerea cu aproape un sfert a tarifelor de interconectare, impuse de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC).

Veniturile din servicii de transfer de date, care reprezinta un segment mic dar cu o crestere foarte rapida, s-a triplat in al doilea trimestru al anului curent fata de aceeasi perioada in 2005, urmand obiectivul companiei de a creste veniturile din servicii altele decat voce. Totodata, veniturile obtinute din inchirieri de linii au crescut cu 19%.

Cheltuielile operationale, excluzand deprecierea si amortizarea, au crescut cu 8,7%, atingand 145,5 milioane de euro. Aceasta crestere reflecta cheltuieli de salarizare mai mari, la care s-au adaugat circa 8 milioane de euro pentru pensionare voluntara, cresterea costurilor de publicitate si provizioane mai mari.

Compania a raportat o pierdere neta de 4,1 milioane de euro in al doilea trimestru, in comparatie cu un profit net de 46,8 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta situatie se datoreaza in primul rand scaderii veniturilor si cresterii cheltuielilor operationale, precum si o pierdere datorata fluctuatiilor ratei de schimb valutar de 1,6 milioane de euro in al doilea trimestru, fata de un castig de 5,1 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.