Si cei de la Flamingo au observat diferenta intre antreprenor-manger si actionar. Astfel, Jiri Rijek, actualul director de retail al Flamingo International va prelua la 1 ianuarie 2007 functia de director general al grupului, au anuntat ieri oficialii companiei.

Flamingo International a anuntat retragerea din functia executiva a lui Dragos Cinca si numirea, incepand cu 1 ianuarie 2007, a lui Jiri Rizek ca nou CEO al grupului de firme. De asemenea, odata cu incheierea mandatului de 3 ani, Dragos Simion isi inceteaza atributiile executive in cadrul grupului.

Dragos Cinca se va regasi in structura Consiliului de Administratie al Flamingo International in calitate de Presedinte, iar Dragos Simion va detine functia de Vicepresedinte.

"Masura vine ca o reactie normala la dezvoltarea si maturizarea, in acelasi timp, a afacerii Flamingo, si a fost pregatita inca de la inceputul acestui an. Jiri Rizek este un manager de valoare internationala, cu o extraordinara experienta in domeniu si cu o foarte buna cunoastere a modelului de business Flamingo. Pe termen scurt si mediu, intentionez sa ma implic, in continuare, activ in business-ul Flamingo, din calitatea de Presedinte al Consiliului de Administratie al Grupului si din cea de actionar principal (41%)", a declarat Dragos Cinca.

Jiri Rizek este directorul de retail al grupului Flamingo din august 2006. Are o experienta de 16 ani de amangement in cadrul unor companii cunoscute de IT&C si electrocasnice din Europa de Est. "In perioada urmatoare vrem ca 70% din vanzarile grupului sa fie realizate prin magazinele Flanco World, este primul obiectiv propus de cehul Rizek urmat de cresterea afacerilor cu aproximativ 15 procente. Potrivit reprezentantilor Flamingo, cel mai important concurent al grupului ramane Media Galaxy, reteaua de magazine parte a grupului Altex.

"Pozitia de CEO al grupului Flamingo International, imi ofera perspectiva aplicarii know-how-ului international acumulat in cei peste 16 ani de experienta in managementul retail-ului european. Pentru urmatoarea perioada imi propun cresterea profitabila a afacerii, asigurarea unui plus de valoare pentru clienti si a unei experiente placute de cumparare, intr-o retea extinsa de magazine Flanco World, precum si a unui nou format a magazinelor Flamingo Computers" a declarat Jiri Rizek.

Flamingo: Vrem sa revenim pe profit

Citeste si:

Pentru anul viitor, Grupului Flamingo International intentioneaza sa obtina profit. "Flamingo vrea sa treaca pe profit in semestrul al doilea al anului 2007, si estimam in acel moment si o crestere a cotatiei actiunilor companiei", a declarat Dragos Simion, vicepresedintele Flamingo. In cadrul acestui demers se va continua politica de optimizare a costurilor companiei dar si cea de reducere a personalului. "La inceputul anului 2006 Flamingo avea 200 de magazine, iar in prezent mai detinem 150 de magazine. In plus, personalul companiei a fost redus in acest an cu 600 de persoane, si vom continua aceasta politica", a mai spus Simion, fara a da o cifra estimativa pentru anul 2007.

Conducerea companiei Flaimngo isi propune si modificarea politicii de vanzari. "In prezent 70% din vanzari sunt facute prin intermediul retelei de magazine Flanco, 20% prin intermediul Flamingo si 10% prin reteaua Flaco World. Speram ca in anul 2008, 70% din vanzari sa fie facute prin reteaua Flanco World", a mai spus Simion.

Flamingo International, listata la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), a afisat o pierdere de 6,6 milioane lei (aproximativ 1,8 milione euro) la noua luni, in timp ce in acelasi interval din 2005 avea un profit net de 455.038 lei. Compania a obtinut o cifra de afaceri de 129 milioane lei (36,5 milioane euro), dupa primele noua luni din 2006, in scadere usoara, cu 0,92% comparativ cu rezultatul de 130,2 milioane lei, afisat in perioada similara din 2005.

Distribuitorul de produse IT&C, electrocasnice si electronice a incheiat anul 2005 cu o cifra de afaceri de 206,78 milioane lei si un profit net de 8,08 milioane lei.

Potrivit estimarilor oficialilor Flamingo, cifra de afaceri ar putea creste, in anul curent, cu 65% fata de 2005, insa pierderile ar putea fi cu 327% mai mari.

Pierderea este datorata declinului cu 10-15% a pietei de electrocasnice, costurilor necesare integrarii retelei Flanco in grup si costurilor aferente restructurarii retelelor, potrivit oficialilor Flamingo International.

Grupul Flamingo, care ocupa pozitia a doua pe piata de profil dupa achizitia lantului Flanco, finalizata in primavara acestui an, tinteste o crestere a vanzarilor de 13% anul viitor si cu 22% in anul 2008, acestea urmand sa atinga valoarea de 220 de milioane de euro peste doi ani, potrivit oficialilor companiei.