Grupul Flamingo International, grup de distributie de produse electronice, electrocasnice si IT&C, nu a oferit nici un detaliu financiar legat de costurile operatiunii de extindere a suprafetei totale a retelelor sale de magazine, sau de sursele de finantare a investitiilor.

Strategia grupului urmareste extinderea retelei Flanco World, de la 12.000 de metri patrati, in prezent (15.000 metri patrati pana la sfarsitul lui 2006), la 35.000 de metri patrati in 2007, pentru a ajunge la 60.000 de metri patrati la sfarsitul lui 2008, anunta NewsIn.

In paralel cu extinderea retelei de magazine de suprafata mare(Flanco World), compania va inchide magazine de suprafata mica care fac parte din retelele Flamingo, Flamingo Computers si Flanco, diminuand suprafata totala de vanzare a acestora de la 30.000 de metri patrati in 2006, la 25.000 de metri patrati in 2007, pentru a ajunge la 20.000 de metri patrati in 2008.

"Consideram ca posibilitatea optimizarii retelelor de magazine, avand in vedere complementaritatea acestora din punctul de vedere al aplasamentelor, orase si amplasare in cadrul orasului, al suprafetelor de vanzare, al gamelor de produse si al segmentelor de clienti carora acestea se adreseaza, reprezinta una dintre cele mai importante sinergii ce se genereaza prin achizitii de genul Flamingo - Flanco", a declarat presedintele Flamingo Computers, Eduard Samson.

"In urma transformarilor din aceasta perioada, transformari ce se pot intinde pe un interval de pana la doi ani si care presupun pe langa aceste inchideri de locatii si deschiderea altora va rezulta o structura de magazine moderne, eficiente, competitive, cu trasaturi distincte, bine individualizate", a completat Eduard Samson

Ca efect al strategiei adoptate, oficialii Flamingo International tintesc cresterea cifrei de afaceri de la 160 milioane euro estimata in 2006, la 180 milioane euro in 2007 si 220 milioane euro in 2008.

Citeste si:

Pentru anul viitor, Grupului Flamingo International intentioneaza sa obtina profit. ""Flamingo vrea sa treaca pe profit in semestrul al doilea al anului 2007, si estimam in acel moment si o crestere a cotatiei actiunilor companiei", a declarat Dragos Simion, vicepresedintele Flamingo. In cadrul acestui demers va continua politica de optimizare a costurilor companiei dar si cea de reducere a personalului.

Pentru anul curent, compania estimeaza pierderi de 4,6 milioane euro, potrivit oficialilor companiei.

"La inceputul anului 2006, grupul avea 200 de magazine, iar in prezent mai detinem 150 de magazine. In plus, personalul companiei a fost redus in acest an de la 2.000 la 1.400 de angajati, si vom continua aceasta politica", a mai spus Simion, fara a da o cifra estimativa pentru anul 2007.

Grupul Flamingo International cuprinde cinci lanturi de retail: Flanco, Flanco World, Flamingo, Flamingo Computers si Future Shop. Reteaua Flanco World are cinci magazine, fiind programata a sasea inaugurare pana la sfirsitul anului.Reteaua Future Shop este formata din 15 magazine, iar lanturile Flamingo, Flamingo Computers si Flanco insumeaza , in prezent 130 de magazine.

Conducerea companiei Flamingo isi propune si modificarea politicii de vanzari. "In prezent 70% din vanzari sunt facute prin intermediul retelei de magazine Flanco, 20% prin intermediul Flamingo, Flamingo Computers si Future Shop si 10% prin reteaua Flaco World. Speram ca in anul 2008, 70% din vanzari sa fie facute prin reteaua Flanco World", a mai spus Simion.