Noutatea pe care o aduce editia de anul acesta consta in dezvoltarea categoriei de concurs Advertising multimedia. Astfel, la aceasta categorie s-au introdus noi sectiuni dedicate campaniilor online, campaniilor de banner-e si de newsletter-e.

Membrii juriului, specialisti in publicitatea online, explica necesitatea existentei in concurs a unei categorii dedicate advertising-ului online.

“Internetul este un vehicul cu posibilitati de interactiune directa si costuri mici,” spune Ciprian Stavar, Interactive Media Director la Vodanet. “O campanie integrata de marketing are la dispozitie foarte multe tactici online pe care le poate exploata: plasari de filme, stiri, advertoriale, poll-uri, forumuri, bannere, newslettere, e-mail direct, e-mail viral etc. Un alt avantaj pe care il are Internetul in propulsarea rapida a unui brand este faptul ca el nu este inca supra-aglomerat de advertising, cum se intampla in cazul altor tipuri de media, cel putin pe piata romaneasca.”

Publicitatea prin intermediul internetului a devenit indispensabila oricarui tip de produs. “Daca la inceput advertiserii online proveneau din domeniul IT&C, la ora actuala principalii advertiseri sunt firme din domeniul bunurilor de larg consum, care isi gasesc in Internet mult mai usor publicul, acesta fiind unul generos - o audienta selecta, formata din oameni educati, care stiu sa foloseasca un computer”, apreciaza Val Voicu, Marketing Manager la iMedia Network.

Citeste si:

Printre cele mai importante beneficii ale prezentei unei organizatii pe internet, pe care le enumera specialistii, se regasesc: reducerea costurilor de comercializare a produselor; promovarea organizatiei; castigarea de noi segmente de piata; vanzarea de produse in direct; fidelizarea clientilor; obtinerea de date pentru cercetarile de marketing; reducerea costurilor de realizare a afacerii; raspuns rapid din partea clientilor privind perceptia noilor produse etc.

Previziunile realizate pe pietele occidentale arata ca bugetele de comunicare online vor depasi in scurt timp bugetele investite in alte tipuri de media, cum ar fi print-ul sau radioul. Din pacate, pe piata romaneasca, Internetul este inca privit ca un mediu de comunicare aditional. De aceea, Festivalul de Comunicare Digitala Internetics vrea sa le demonstreze oamenilor de marketing si de advertising ca publicitatea prin intermediul internetului este cel putin la fel de importanta ca publicitatea prin intermediul altor media.

Campaniile de advertising online derulate in ultimul an pot fi inscrise in concurs, pana pe 29 aprilie, prin intermediul paginii de internet a Festivalului www.internetics.ro.