Profitul net inregistrat de Yahoo in al patrulea trimestru al 2006 a scazut cu 60,7% fata de aceeasi perioada a anului anterior, pana la nivelul de 268,6 milioane de dolari. Pentru intreg anul 2006, profitul a scazut cu mai mult de jumatate fata de anul precedent, de la 1,89 miliarde dolari in 2005 pana la 751 milioane de dolari in 2006. Profitul pe actiune a scazut pana la 19 centi, fata de cei 49 de centi inregistrati in aceeasi perioada a anului trecut.

Grupul a mai anuntat ca, pentru primul trimestru al 2007, preconizeaza o cifra de afaceri mai scazuta, precum si pentru intreg anul 2007. Cifra de afaceri a grupului informatic a crescut cu 13% in al patrulea trimestru al 2006, pe plan anual aceasta crestere fiind de 22,3%, atingand 1,7 miliarde de dolari, respectiv 6,42 miliarde de dolari, acestea doua rezultate fiind peste estimarile analistilor, informeaza NewsIn.

Profitul operational a fost redus din cauza cheltuielilor ridicate pentru marketing si publicitate, precum si din cauza cantitatii de actiuni distribuite sefilor Yahoo, care in 2006 s-a majorat de aproape zece ori, pana la nivelul de 425 de milioane de dolari, fata de 52 de milioane de dolari in 2005. Grupul Yahoo trece momentan printr-o perioada de restructurare ca urmare a presiunii exercitate de rivalul direct, grupul Google, care in ultima perioada de timp a inregistrat succese substantiale, mai ales prin achizitionarea site-ului extrem de popular specializat in continut video YouTube.

Pentru inceput, directorul general al grupului, Dan Rosenweig, va fi inlocuit pana in luna martie 2007, apoi grupul va fi organizat in trei segmente principale: primul dedicat serviciilor pentru clienti (motor de cautare, servicii de comunicatii, comunitati, media), al doilea specializat in operatiuni de publicitate (ce va fi condus de Susan Decker, care pana in acest moment ocupa functia de director financiar) si al treilea urmand a se concentra pe dezvoltarea tehnologica a grupului.

Citeste si:

Se estimeaza ca Google va depasi in anul 2006 rivalul sau Yahoo! in ceea ce priveste operatiunile publicitare in SUA, inregistrand venituri de patru miliarde de dolari, fata de 2,9 miliarde de dolari obtinute de Yahoo!, comparativ cu anul precedent, cand cele doua grupuri s-au aflat la egalitate, conform unui studiu realizat de institutul Marketer.

Analistii reproseaza gruparii Yahoo! ca nu face nimic altceva decat a copia lucrurile care dau rezultate la concurentii sai directi si ca nu se concentreaza suficient pe cele doua sau trei sectoare care genereaza cele mai mari venituri.

In apararea sa, grupul Yahoo! a precizat ca a reactionat la aceste critici demarand inca din luna noiembrie o serie de initiative: punerea la punct a noii platforme de distributie publicitara Panama, un acord cu 150 de ziare americane pentru a se implica si pe piata anunturilor de mici dimensiuni si a sectorului publicitar destinat cititorilor, un parteneriat cu operatorul de telefonie Vodafone in ceea ce priveste sectorul de publicitate prin telefonia mobila precum si achizitionarea site-ului Bix.com, specializat in organizarea concursurilor muzicale pentru amatori.