Urmatoarea mare provocare pentru Microsoft va fi rezistenta in fata amenintarii prezentate de modelul de afaceri bazat pe publicitatea online, precum cel al Google, potrivit unui interviu acordat Financial Times de catre Steve Ballmer, CEO Microsoft.

Ballmer a declarat ca Microsoft se va concentra in perioada urmatoare pe segmentul de Internet si pe cel al publicitatii online, dupa ani in care principala ingrijorare pentru compania americana a fost software-ul open source."Suntem pe treapta a treia in ceea ce priveste publicitatea online. Acum ne gandim ce putem face in continuare", a spus acesta pentru publicatia amintita.

Microsoft este intr-o continua pierdere a cotei de piata in ceea ce priveste folosirea unui motor de cautare, avand o cota de piata de 8% in SUA comparativ cu 51% pentru Google, potrivit ultimului studiu Nielsen/NetRatings. De aceeam a mai spus Ballmer, urmatoarele trei directii asupra carora compania se va concentra sunt "motorul de cautare, motorul de cautare si motorul de cautare".

Citeste si:

Microsoft ar putea sa adopte o alta strategie decat cea a rivalului sau, urmand sa incerce mai intai sa ofere un serviciu de cautare online care sa fie superior celui actual. "Cautarea online lasa mult de dorit. Circa 50% din rezultatele potrivite nu apar in rezultatele oferite utilizatorului. Numarul mediu de cuvinte introduse in casuta de cautare este de 2,1. Nu este ciudat? De ce utilizatorii nu ofera mai multe detalii despre ceea ce doresc sa gaseasca? Fiindca experienta le-a aratat ca cu cat introduci mai multe cuvinte cheie, cu atat vei primi mai multe rezultate gresite", a mai spus acesta.

Oficialul Microsoft a mai spus ca exista numeroase aspecte pe care compania sa le poate imbunatati in ceea ce priveste motorul de cautare, existand chiar si posibilitatea achizitionarii unor companii care ofera tehnologii specifice.