Telefoanele mobile sunt acum invadate de aceleasi facilitati de care dispun si PC-urile, cum ar fi schimbul de aplicatii video prin intermediul site-ului YouTube. Un lucru este cert, acest fenomen va avea o evolutie extraordinara la nivel global.

Vodafone, cel mai mare operator mobil din lume, a incheiat saptamana trecuta cateva parteneriate extrem de importante cu trei dintre cele mai cunoscute site-uri: YouTube, MySpace si eBay, dand astfel startul intr-o noua era.

Intrebarea pe care si-o pun expertii prezenti la Congresul Mondial 3GSM de la Barcelona nu se refera la probabilitatea ca telefoanele mobile sa fie folosite pentru a descarca muzica, filme, jocuri, pentru a se uita la televizor, pentru a paria sau pentru a-si actualiza blog-urile, ci la cat de repede vor reusi companiile sa satisfaca aceste cerinte.

Cei care vor face poze sau vor filma cu ajutorul telefonului mobil nu vor mai fi nevoiti sa astepte sa ajunga la un calculator pentru a-si actualiza blog-ul sau pentru a-si updata profilul pe Myspace.

Cu doar cateva click-uri, sau poate chiar unul singur, inregistrari sau fotografii pot fi trimise de pe telefonul mobil catre zeci de site-uri, unde pot fi accesate atat de ceilalti utilizatori mobili, cat si de toti aceia care au un calculator in fata.

Piata serviciilor destinate telefoanelor mobile va urca la 150 de miliarde de dolari pana in 2011, comparativ cu 2006, cand s-a situat la “doar” 89 miliarde de dolari, conform unor previziuni ale Informa. Din total, aproximativ 13,2 miliarde de dolari – fata de 3,5 miliarde in 2006 – va fi valoarea serviciilor dedicate continutului generat de utilizatori, cum ar fi cele oferite de site-ul YouTube. Numarul celor care trimit astfel de filme este asteptat sa creasca de patru ori in urmatorii 4 ani, pana la 198 de milioane, conform acelorasi previziuni.

Citeste si:

O companie de telefonie mobila din Singapore, M1, cu o cota de 30% pe aceasta piata, a introdus luna trecuta un serviciu care permite clientilor sai sa descarce sau sa incarce clip-uri contra sumei de 14 centi, acestia primind insa 5 centi de fiecare data cand cineva downloadeaza filmele postate de ei.

“Oamenii au niste dispozitive avansate din punct de vedere tehnologic, pe care totusi nu le folosesc la adevarata lor capacitate, si de aceea urmarim sa ii incurajam in acest sens”, a afirmat Neil Montefiore, directorul executiv al M1.

Reprezentantii din domeniu vor sa reduca ingrijorarile legate de vitezele mici de incarcare chiar si ale celor mai rapide retele mobile, sustinand ca celelalte functii ale telefoanelor vor putea fi utilizate in timp ce anumite aplicatii sunt postate pe Internet.

Apar insa numeroase intrebari in aceasta faza incipienta, legate de lucruri elementare, precum modul de distribuire a incasarilor intre participantii la acest fenomen.

Pentru cei mai sceptici dintre noi care credeau ca nu se poate socializa mai mult de atat, cu atatea gadget-uri printre noi, practica dovedeste contrariul.