Grupul France Telecom a anuntat astazi rezultatele financiare auditate pentru anul 2006. Rezultatele obtinute sunt in concordanta cu datele preliminare anuntate pe 1 februarie 2007 si reflecta o crestere usoara peste obiectivele grupului, se arata intr-un comunicat.

Orange, liderul pietei de telecomunicatii din Romania, a incheiat anul 2006 cu 8,043 milioane clienti, in crestere cu 18% fata de anul precedent.

In ceea ce priveste baza de clienti, compania se declara multumita de cresterea inregistrata pe segmentul abonati in 2006, fapt care a asigurat un echilibru sanatos in proportia clientilor cu abonament fata de cei cu cartele preplatite. La sfarsitul anului 2006, Orange Romania avea 383.248 de clienti broadband.

Investitiile cumulate se ridica la aproximativ 1,2 miliarde de euro. Anul trecut investitiile au fost directionate in principal in extinderea retelei EDGE la nivel national, a retelei 3G in 20 de orase si a retelei de distributie care numara 42 de magazine proprii in toata tara.

In 2006, Orange Romania a marcat atingerea a doua praguri: 7 milioane de clienti in februarie si 8 milioane de clienti in luna decembrie, un ritm de crestere accelerat determinat de faptul ca rata de penetrare a telefoniei mobile in randul populatiei a depasit 80% la sfarsitul anului trecut.

Citeste si:

Cifra de afaceri a grupului France Telecom, actionarul majoritar al Orange Romania, s-a ridicat la 51.702 miliarde de dolari in 2006, in crestere cu 7,5%. Profitul brut al companiei franceze s-a situat pe acelasi trend ascendent, atingand valoarea de 18.539 miliarde de euro, cu 3,3% mai mare decat in 2005.

Veniturile operationale ale France Telecom au totalizat 6,988 miliarde de euro in 2006, in scadere cu 33, 5 procente. Castigul net inregistrat anul trecut de gigantul francez de telecomunicatii a fost de 4.768 miliarde de dolari, mai mic cu 25% (1,592 de miliarde de euro) decat cel obtinut in 2005.

"Performanta atinsa de grupul France Telecom valideaza strategia de pozitionare a companiei drept liderul european al pietei de telecomunicatii", a declarat Didier Lombard, directorul executiv al France Telecom.

In luna iunie, France Telecom a extins marca Orange asupra tuturor serviciilor de comunicaĊ£ii pentru afaceri in Romania. Orange Business Services reprezinta acum numele sub care Orange Romania si Equant Romania, furnizor de comunicatii IP internationale si servicii IT, ofera servicii business.

In septembrie, compania a inaugurat Orange concept store, un spatiu al comunicarii dincolo de tehnologie in care vizitatorii pot testa produsele si serviciile Orange, pot cumpara cele mai noi modele de telefoane, pot servi o cafea in timp ce citesc ori vizioneaza stirile sau pot participa la evenimentele organizate aici aproape in fiecare seara.