Flamingo se asteapta la schimbari majore pe piata locala de IT&C in urmatorii trei - patru ani, schimbari ce vor viza in principal reconfigurarea intregului segment de retail de produse electrice si IT&C, pe fondul preferintei tot mai accentuate a consumatorilor catre un comert desfasurat in cadrul marilor parcuri de retail, malluri sau centre comerciale de mari dimensiuni dedicate acestui tip de produse.

In aceste conditii, oficialii companiei prevad ca retailul IT&C se va muta in parcuri de retail cu suprafete mari, motiv pentru care si strategia Flamingo se va axa pe deschiderea unor magazine de mari dimensiuni, prin care sa ofere clientilor conditii mai bune de cumparare. "Dupa ce retailerii IT&C se vor muta in spatii de mari dimensiuni special amenajate pentru comertul cu produse electronice, electrocasnice si IT&C, locurile ramase vacante in sectorul comertului stradal vor fi ocupate in special de furnizorii de servicii financiare, turistice, imobiliare, alimentatie publica, etc", a estimat directorul executiv al Flamingo, Jiri Rizek.

Reprezentantii Flamingo mai spun ca in prezent, piata de electronice si electrocasnice din Romania inregistreaza inca un volum mic de cerere pentru acest tip de produse, aceasta situandu-se in anul 2006 la putin peste 900 milioane euro, pentru aproximativ 22 milioane de locuitori, comparativ cu alte piete din regiune precum Cehia unde, la o populatie de aproape doua ori mai mica, adica aproximativ zece milioane de locuitori, piata de de profil se ridica la aproximativ un miliard euro.

Cu toate acestea, in opinia oficialului Flamingo, "potentialul de crestere al acestui segment in Romania este foarte mare, avand posibilitatea de a se dubla in urmatorii cinci ani". Rata medie de crestere anuala preconizata pe termen mediu s-ar putea situa in jurul valorii de 15%, motiv pentru care retailer-ul IT&C isi propune sa-si consolideze prezenta in Romania, printr-o politica intensa de investitii, a caror valoare va fi de ordinul zecilor de milioane de euro in urmatorii trei ani.

Planurile de dezvoltare ale Flamingo includ deschiderea a zece magazine Flanco World, astfel incat reteaua sa ajunga la o suprafata totala de vanzari de 60.000 metri patrati pana la finalul lui 2007, si de 75.000 metri patrati pana la finalul lui 2008.

Segmentul de produse pe care Flamingo va pune accent in perioada urmatoare este cel de IT&C care este de altfel si cel mai important pentru retailer, avand in vedere faptul ca lantul de magazine Flamingo a inregistrat anul trecut o crestere de 11,3% pe piata romaneasca de calculatoare, mentinandu-si pentru al patrulea an la rand pozitia de lider, cu o cota de piata de 12,2%. De asemenea, conform CEO-ului Flamingo, piata de IT&C "are posibilitatea de a-si dubla volumul in urmatorii trei ani si astfel sa atinga o valoare de 500 milioane euro".

Citeste si:

La fel de important este si segmentul de echipamente mobile si console dedicate sectorului de divertisment si consumatorilor de gaming, unde se asteapta ca lansarea mult-asteptatei console Sony PlayStation3 sa impulsioneze vanzarile pana la aproximativ 1.000 de unitati anul acesta.

Grupul Flamingo International deruleaza activitati de retail si distributie, produsele comercializate fiind din gamele IT&C, electronice si electrocasnice. Magazinele sunt operate sub brandurile Flanco World, Flanco, Flamingo Computers si Future Shop, fiecare dintre acestea fiind specializat pe segmente de produse si clienti diferite.

Reteaua Flanco World cuprinde magazine de suprafata mare (1800 3000 mp), amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat de catre clienti. Primul magazin Flanco World a fost lansat in noiembrie 2005, in Brasov, iar in prezent exista 9 magazine Flanco World in toata tara.

Lantul de magazine Flamingo Computers, cu cele peste 50 de locatii existente in Romania, este liderul pietei locale de IT&C, detinand primul loc pe piata calculatoarelor pentru al 4-lea an consecutiv, cu o cota de piata de 13,1% pentru 2006, in crestere cu 18,5% fata de anul 2005.

Din iunie 2005 compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti.