[Update] Oficialii din Grecia ai grupului Cosmote au afirmat, intr-o teleconferinta cu analisti de piata, ca filiala din Romania, dupa recenta imbunatatire a retelei, va incepe sa se adreseze segmentului mai profitabil al clientilor corporate, relateaza Forbes.

Cosmote avut cea mai importanta evolutie a numarului de clienti din cadrul Grupului Cosmote, contribuind in proportie de peste 60% la numarul de noi utilizatori castigati de Grup in primul trimestru al anului. In prezent, Grupul Cosmote are peste 12,2 milioane clienti la nivel regional, in cele cinci tari in care desfasoara operatiuni.

Cosmote Romania a anunatat pentru primul trimestru venituri in crestere cu 350% fata de aceeasi perioada a anului anterior, peste estimarile initiale, indicand ca ioperatorul de telefonie mobila isi poate atinge obiectivele, a declarat directorul financiar, Antonis Kerastaris.

Rezultatele financiare ale primului trimestru arata ca veniturile s-au ridicat la 27,4 milioane euro, in crestere fata de cele 6,1 milioane euro obtinute in aceeasi perioada a anului trecut. Valorea castigului inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost si el in crestere cu 14,2%, fata de primul trimestru al anului 2006, atingand 10,5 milioane euro. Pierderile nete sunt in scadere, potrivit informatiilor furnizate de operator, de la 19,1 milioane euro, la 18,6 milioane euro.

"Rezultatele inregistrate in primul trimestru al anului au depasite estimarile initiale, iar bugetul de investitii se incadreaza in planul initial, ceea ce ne face increzatori ca ne vom atinge obiectivele stabilite", a declarat Kerastaris.

Numarul clientilor activi ai operatorului de telefonie Cosmote Romania a depasit pragul de doua milioane, dintre care un milion au ales serviciile companiei in ultimele patru luni, ca urmare a strategiei aplicate. Aproape jumatate din noii clienti inregistrati de Cosmote Romania in primul trimestru al anului 2007 s-au alaturat prin Germanos, unul dintre ele mai puternic lanturi de distributie telecom din regiune, achizitionat anul trecut de catre Grupul Cosmote.

Citeste si:

"Venitul mediu per utilizator servicii cartela si abonament (Blended ARPU) la nivelul primului trimestru a ramas stabil la 5,8 euro, avand in vedere ca veniturile ce provin de la noii clienti nu se reflecta in rezultatele anuntate", mai spun oficialii Cosmote.

Din totalul cheltuielilor de capital ale Grupului Cosmote, care s-au ridicat la 106 milioane euro in primul trimestru al anului, circa 43 de milioane euro au fost directionate catre Cosmote Romania, care planuieste sa isi continue investitiile pentru a mari capacitatea retelei si a extinde aria de acoperire. Compania isi va continua planul de investitii de 500 milioane de euro pentru primii trei ani de operatiuni in Romania, potrivit informatiilor.

Cosmote Grup, prezent in cinci tari din Sud-Estul Europei (Grecia, Romania, Bulgaria, Albania si Fosta Republica Iugoslava Macedonia), a atins venituri operationale de 687,6 milioane euro, mai mari cu 38.5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Valoarea consolidata a EBITDA a fost de 215,2 milioane euro, inregistrand o crestere de aproape 13% fata de trimestrul intai al anului 2006. Veniturile nete ale Grupului in primul trimestru al anului curent au fost de peste 74,7 milioane de euro.

Numarul clientilor liderului Orange Romania a ajuns, la sfarsitul primului trimestru, la 8,26 milioane, in crestere cu 16,4% fata de primele trei luni din 2006. Orange si-a marit portofoliul cu peste 220.000 de clienti, in primele trei luni ale anului, dupa ce la finalul lui 2006 atinsese pragul de opt milioane clienti. Orange Romania a incheiat anul 2006 cu venituri de 1,083 miliarde de euro, cu 25,6% mai mult decat in anul precedent. Veniturile operatorului in primele trei luni ale acestui an au urcat la 283,3 milioane de euro (+29,1%).

Vodafone Romania numara la finalul anului 2006 un numar total de 7.717.000. In anul calendaristic 2006, Vodafone Romania a adaugat un numar net de 1.585.000 de clienti. Aceasta reprezinta cea mai mare crestere a bazei de clienti de pe piata romaneasca de comunicatii mobile, in 2006, si corespunde unei cote de piata de clienti noi adaugati de 40%.