Decizia este doar primul pas spre alcatuirea unei retele de distributie la nivel mondial, a precizat purtatorul de cuvant al companiei Dell, Bob Pearson. Compania va fi prezenta pe rafturile Wal-Mart cu doua modele Dimension in peste trei mii de locatii din Statele Unite, Canada si Puerto Rico pana pe 10 iunie. Desktopurile se vor vinde la pachet pentru mai putin de 700 de dolari (520,73 de euro).

Michael Dell, care si-a construit afacerea pe sistemul vanzarilor directe (online sau prin telefon), evitand retailerii, a relatat in aceasta luna ca este in cautare de parteneriate cu retaileri pentru a relansa vanzarile si profitul. Aceasta schimbare survine dupa ce compania din Round Rock, Texas, a pierdut pozitia de lider pe piata hardware in favoarea concurentului Hewlett-Packard. Vanzarile inregistrate au atins cel mai scazut nivel din ultimii cinci ani.

“E esential ca Dell sa-si extinda distributia”, a spus Charlie Wolf, presedintele Wolf Insights din New York si detinator de actiuni in cadrul Dell. “Modelul de distributie directa s-a epuizat pe anumite piete si oricum Dell a capturat atentia majoritatii celor care prefera cumparaturile directe.”

“Clientii cer metode traditionale pentru achizitionarea produselor noastre”, este de parere si Pearson, adaugand ca in urmatoarele luni Dell se va concentra pe retailul global.

In timp ce Dell a incercat sa isi rezolve problemele cu clientii americani, Statele Unite fiind cea mai mare piata de hardware, Hewlett-Packard a castigat clienti cu notebook-urile sale. Echipamentele HP se vand la pret scazut prin intermediul retailerilor unde clientii au avantajul ca pot vedea si testa oferta inainte de cumparare.

Citeste si:

Conform IDC, Hewlett-Packard isi vinde PC-urile la peste o suta de mii de retaileri din intreaga lume, incluzand Wal-Mart si Best Buy, cel mai mare retailer de echipamente electronice. Partenerii sai au contribuit la o crestere de 26% in vanzarile din State doar in primul trimestru al anului 2007. Vanzarile Dell au scazut cu 14% in aceeasi perioada. HP, care pierduse pozitia de lider in favoarea lui Dell in 2003, si-a reconfirmat pozitia in ultimele noua luni.

Mark Hurd, directorul general HP, considera piata de retail foarte importanta. Compania cu sediul in Palo Alto, California, rivalizeaza deja cu concurentii pentru spatiul de pe rafturile magazinelor, deci intrarea lui Dell nu va schimba strategia companiei. “Distributia directa a reprezentat o revolutie, dar nu este o religie”, sustine Michael Dell.

Dupa o serie de restructurari interne, Dell a promis sa caute solutii privind producerea si distribuirea la costuri scazute, pentru a obtine avantaj competitiv in fata rivalilor ca HP care ofera inovatii la un pret mai accesibil.

Pe 16 mai, Dell a declara intr-un interviu ca va opta pentru o strategie agresiva de atragere a clientilor care nu vor sa cumpere direct de la companie. Vanzarile prin retaileri se ridica la 4 miliarde de dolari (2,97 miliarde de euro) sau aproximativ 7 procente din venitul annual al companiei Dell.