Comisia Federala pentru Comert a inaintat o asa-numita “a doua solicitare” companiei Google, pentru a obtine informatii in legatura cu o eventuala suprapunere a directiilor (liniilor) de afaceri dezvoltate de Google. Aceasta a doua solicitare ilustreaza seriozitatea actiunilor derulate de FTC.

Controlul asupra tranzactiei era asteptat, dupa ce Google si-a anuntat, luna trecuta, intentia de a cumpara DoubleClck, companie care ofera servicii de publicitate online. DoubleClick este o companie care isi ajuta clientii sa plaseze si sa gaseasca reclame online, inclusiv anunturi de cautare – domeniu pe care Google l-a transformat intr-o afacere profitabila.

DoubleClick a reprezentat o tinta comuna de licitatie a gigantilor Google si Microsoft, castigata de Google. Prin cumpararea DobleClick, Google isi va extinde reteaua de clienti pentru piata anunturilor de cautare.

Preluarea DoubleClick reprezinta cea mai costisitoare achizitie a liderului cautarilor online. Google va plati 3,1 miliarde de dolari cash pentru achizitionarea DoubleClick, dublu fata de cele 1,65 miliarde de dolari platiti pentru preluarea site-ului de gazduire online a fisierelor video YouTube.