Liderul pietei de comert online din Romania isi propune sa ajunga compania de retail numarul unu ca nivel de satisfactie al clientilor, pastrandu-si altfel intacta cota de 70% din piata de retail online, estimata la 300 milioane euro in 2008
Cel mai mare retailer online din tara, eMAG, estimeaza ca valoarea pietei de comert online se va ridica in 2007 la aproximativ 125 de milioane de euro, au declarat astazi oficialii companiei. Compania a inregistrat in primul trimestru al acestui an o cifra de afaceri de 16,65 milioane de euro, cea mai mare pondere in afacerile retailerului fiind detinuta de notebook-uri, cu vanzari de 5,55 milioane de euro.

"Pentru 2007, noi estimam o crestere de pana la 125 de milioane de euro a vanzarilor online, in timp ce pentru 2008 apreciem o crestere de pana la 300 de milioane de euro ", a declarat directorul executive al eMAG, Radu Apostolescu. Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 70 milioane de euro, dubla fata de anul precedent, a mai spus oficialul companiei.

In ceea ce priveste viitorul companiei, directorul eMAG spune ca o oferta de preluare a unei participatii nu prezinta in acest moment interes. “Au existat discutii privind atragerea unor noi membrii in actionariat, dar nu suntem interesati”, a declarat Radu Apostolescu pentru Wall-Street. Directorul eMAG spune ca nu poate face o evaluare a companiei, fiind dificila folosirea unor formule standard pe o piata care creste anual cu 300%.

eMAG isi propune pentru anul in curs sa ajunga compania de retail numarul unu ca nivel de satisfactie al clientilor, atat in retailul clasic cat si in cel online, indeplinirea acestui obiectiv urmand sa aduca de la sine cresterea vanzarilor si mentinerea cotei de piata de 70% inregistrata in 2006, pe o piata a comertului electronic care poate creste anul viitor pana la 300 milioane de euro.

Strategia companiei se va axa in continuare pe notebook-uri, care au detinut in primul trimestru din 2007 cea mai mare pondere in vanzarile companiei – 5,55 milioane euro, urmate de monitoare cu 1,35 milioane euro si echipamente foto-video cu 1,25 milioane euro. eMAG se va indrepta de asemenea si spre segmentul de produse negre (televizoare, console de jocuri si home-entertainement), compania incepand sa comercializeze de curand console de jocuri.

In plus, eMAG intentioneaza sa implementeze pana la sfarsitul acestui an un instrument de plati online, in acest moment aproximativ 5% din totalul platilor in comertul electronic fiind efectuate prin aceasta metoda. Radu Apostolescu a mai spus ca eMAG va incerca sa creeze o comunitate formata din clientii companiei, un forum si un blog corporatist urmand sa fie primii pasi in acest sens.

Cel mai important partener HP din Europa, Orient si Africa

eMAG a inregistrat in primul trimestru din acest an cea mai mare crestere a produselor HP din intreaga retea de parteneri a producatorului mondial, retea care reuneste peste 2.000 de parteneri din 19 tari din Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa.

“Faptul ca HP Europe premiaza un site de comert online inseamna practic recunoasterea performantelor unei intregi industrii, cu o crestere spectaculoasa in ultimii cinci ani: comertul electronic”, a mai declarat Radu Apostolescu. Produsele HP au totalizat 2,5 milioane de euro din vanzarile eMAG in primul trimestru, ritmul de crestere de peste 300% in primul trimestru din 2007 comparativ cu perioada similara din 2006, cresterea pe segmentul de notebook-uri comercializate marca HP fiind de 525%.

eMAG si-a mai propus ca la finalul acestui an sa detina o cota de piata de 20% pe segmentul de vanzari de notebook-uri, precum si pozitia de partener principal pentru primele trei branduri din portofoliu. Potrivit oficialilor companiei, primele trei branduri ca pondere in vanzari sunt in ordine HP cu 17%, Dell cu 9% si Toshiba cu sapte procente.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri