Conducerea Ver.di, care negociaza contractele salariale ale muncitorilor, a intrerupt legatura dupa cinci runde de negocieri, respingand propunerea Deutsche Telekom privind infiintarea unei unitati T-Service , reducerea salariilor cu noua procente in decursul a 30 de luni si extinderea timpului de lucru cu 4 ore, ajungand la 38 ore pe saptamana.

Angajatii afectati de aceasta propunere reprezinta 20% din totalul fortei de munca al Deutsche Telekom. Majoritatea sunt implicati in sectoarele call-center, instalare si cablare si prestare servicii tehnice pentru unitatea de telefonie fixa T-Com.

Aproximativ 7.000 de angajati au intrat in greva luni dimineata, numarul urmand sa scada la 6.000 in zilele urmatoare, a anuntat conducerea ver.di.

“Este un pas inainte”, a declarat Thomas Friedrich, un analist al HVB Group in Munchen.”Sindicatul va accepta in final o intelegere, deoarece greva nu produce nici un rezultat”, a adaugat acesta.

Citeste si:

Negociatorul ver.di Lothar Schröder a anuntat ca cele doua parti au ajuns la o intelegere privind pastrarea angajatilor pana cel tarziu la sfarsitul lui 2012. Ver.di s-a propuntat pentru cel mult inca doi an de protectie impotriva concedierii.

Pe data de 26 aprilie 2007, Deutsche Telekom, cel mai mare operator german de telefonie, a promis ca nu va concedia nici un angajat din departamentul productiv pana in 2011 inclusiv, revenind asupra deciziei zilele trecute, prelungind termenul cu inca un an.

O decizie asupra salariilor va fi luata in scurt timp, a precizat purtatorul de cuvant al ver.di, Jan Jurczyk. Consiliul ver.di se va intalni ulterior sa aprobe pactul. Potrivit legislatiei germane, decizia de a anula o greva are nevoie de doar 25% sustinere in votul membrilor sindicali.

Reprezentantii companiei Deutsche Telekom, cu sediul in Bonn, au declarat luna trecuta ca vor continua transferul angajatilor pana pe 1 iulie inclusiv, chiar si fara acceptul sindicatului. Pentru a evita totusi conflictele legate de aprobarea sindicala, operatorul german va efectua transferul de personal in trei unitati noi, aflate sub serviciul clienti T-Mobile si Vivento Technical Services, unde angajatii vor fi platiti mai putin decat daca ar fi lucrat pentru divizia T-Com.