Pe plan mondial s-au vandut anul trecut circa 500 de milioane de telefoane cu camera foto, pe o piata estimata la 100 miliarde dolari in care companiile Nokia si Motorola domina, potrivit unui studiu publicat de compania americana de cercetare Strategy Analytics.
In ultimele 12 luni, compania Nokia a vandut aproximativ 150 milioane de telefoane foto, iar Motorola circa 100 milioane.

"Piata telefoanelor foto intra acum in a treia faza, in care interesul consumatorilor se concentreaza asupra calitatii imaginilor. In America de Nord si Europa de Vest, aparatele cu camere foto de un megapixel sunt deja standard. Pentru anul 2008, criteriile de diferentiere competitiva vor fi functiile de zoom, focus automat si blit", a declarat analistul David Kerr.

Vanzarile aparatelor de varf de gama, dotate cu cinci megapixeli si peste, vor creste anul acesta la nivel mondial cu doua procente, a mai spus Kerr.

Primul telefon mobil cu camera foto incorporata a fost modelul J-SH04, produs de Sharp Corporation si lansat in toamna anului 2000 in Japonia. In 2001 s-au vandut trei milioane de telefoane mobile cu functionalitate fotografica, marea lor majoritate in Japonia. Pana in 2011, o treime din populatia lumii va detine un telefon mobil cu camera foto, estimeaza Strategy Analytics.

Strategy Analytics este o companie de cercetare de piata din domeniul IT&C, cu birouri in SUA, Anglia, Franta, Germania, Australia, Japonia, Corea de Sud si China.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri