"In Kenia sunt 400 de sucursale bancare si zece milioane de telefoane", a declarat directorul de strategie a grupului Vodafone, Alan Harper intr-un comunicat. "Exista potentialul de a introduce serviciile financiare pe o piata noua, dar trebuie sa ne asiguram ca reglementarile bancare actuale nu vor limita sau chiar sufoca acest potential de crestere", a spus el.

Autoritatile de reglementare trebuie sa elaboreze un plan pentru interoperabilitatea metodelor de plata prin telefonul mobil, pentru a stimula competitia in acest domeniu, se afirma in raport. Companiile cer ca operatorii sa aiba acces direct la sistemul interbancar de "clearing", care se asigura ca o tranzactie a fost finalizata in bune conditii. De asemenea, raportul cere organismelor bancare sa permita operatorilor mobili realizarea de trazactii cu sume maxime mai mari decat cele actuale. In schimb, operatorii se ofera sa adopte mecanismele bancare de prevenire a spalarii banilor.

Raportul, intitulat "Potentialul de transformare sociala a tranzactiilor mobile", a fost realizat la comanda companiilor Vodafone, Nokia si Nokia Siemens Network, si se include contributii din partea unor consultati din cadrul Bancii Mondiale.