Profitul operational al Nintendo, care este implicat intr-o lupta acerba pe piata consolelor video, evaluata la 30 miliarde dolari, cu grupurile Sony Corp. si Microsoft Corp., s-a ridicat la 90,63 miliarde yeni (756 milioane dolari) in perioada aprilie-iunie, cu mult peste rezultatul obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, de 28,8 miliarde yeni.

Profitul net al grupului a crescut de cinci ori, pana la 80,25 miliarde yeni.

Strategia Nintendo, de a extinde popularitatea consolei sale dincolo de segmentul clasic al gamerilor inraiti, pentru a atrage si femeile sau persoanele in varsta prin oferirea de jocuri inovative si usoare, s-a dovedit castigatoare, vanzarile celor doua console produse de grupul nipon, DS si Wii, intrecand cu mult vanzarile rivalilor.

Citeste si:

Pentru anul fiscal care se va incheia in martie 2008, compania cu sediul la Kyoto si-a majorat cu 37% estimarea de profit operational, pana la 370 miliarde yeni, peste media unui grup de analisti care, chestionati de Reuters, au mizat pe un rezultat de 304,6 miliarde yeni.

Actiunile Nintendo, grup cunoscut pentru jocurile Mario, Zelda si Donkey Kong, s-au apreciat cu 32% in primul trimestru al anului fiscal curent, depasind cu mult media Nikkei de 5%.