Americanii pur si simplu iubesc gadget-urile. Orice noua inventie high-tech aparuta peste noapte trezeste un interes maxim cumparatorilor americani, care sunt dispusi sa plateasca oricat pentru a intra in posesia ultimelor noutati in materie de tehnologie (sa luam ca exemplu deja celebrul iPhone, idolatrizat de fanii Apple), chiar daca majoritatea habar nu au cum sa testeze noul produs.

Americanii detin, in medie, 25 de electronice si sunt pregatiti sa arunce inca 1.200 de dolari (878 de euro) in acest an pentru a-si completa colectia de gadget-uri. Si totusi, “oamenii adora sa cumpere gadget-uri, dar au dificultati majore in utilizarea lor”, sustine analistul eMarketer Lisa Phillips, autorea recentului studiu “Consumer Electronics Online: Converged or Confused?”.

Marketerii sunt cei care antreneaza consumatorii in acest cerc vicios al tehnologiei complexe. Fiecare reclama a unei camera digitale vorbeste despre megapixeli, iar spoturile care prezinta ecranele plate TV abunda de informatii gen 720p si 1080i. Telefoanele mobile nu ar avea un success mai rasunator decat in cazul afirmarii tehnologiilor ca Bluetooth si Wi-Fi.

Cand este vorba despre explicarea acestor notiuni publicului larg, marketerii mai au multe de invatat, potrivit studiului citat, in timp ce consumatorii continua sa caute mai multe informatii online, selectand din ceea ce vad in reclame si putand respinge produsele pe care nu le pot intelege.

eMarketer a alcatuit un profil al consumatorului american de gadget-uri, incorporand statistici si cifre reprezentative:

• 1,9 miliarde de dolari (1,39 miliarde de euro) reprezinta totalul cheltuielilor alocate de producatorii de electronice americani anul trecut in cercetare, publicitate si media. Aceasta inseamna 32% din totalul publicitar anual acordat categoriei de electronice, mult peste media de 5,9% a ponderii in bugetul de publicitate online alocat, in general, de o companie americana.

• 77% din cei care se intereseaza online despre un nou gadget cumpara online produsul respectiv . Ironic, acesta este si procentul celor care au achizitionat un astfel de produs dintr-un magazin traditional de desfacere.

• 65% din gospodariile americane vor avea Internet de banda larga in acest an. Se estimeaza ca procentul va urca la 90% in 2011, 6% din case beneficiand inca de dial-up, iar 4% neffind conectate la Internet.

Citeste si:

• Intre 60.000 - 100.000 de dolari (aproximativ 43.800 -73.200 de euro) este venitul mediu anual al 31% din vizitatorii unui site online de produse electronice. 30% au venituri anuale cuprinse intre 30.000 si 60.000 de dolari (aprox 22.000 si 43.800 de euro), in timp ce 19% castiga sub 30.000 de dolari (22.000 de euro) anual. Cei mai bine platiti americani, cu peste 100.000 de dolari anual (peste 73.000 de euro), subscriu online in proportie de 20%.

• 91% este procentul consumatorilor care considera ca este foarte important ca retailerii online sa ofere cat mai multa informatie asupra produselor. Doar 55% din respondent au declarat ca ar accesa direct site-ul producatorului produsului respectiv in cazul in care nu ar gasi continut relevant pe magazinul online ales.

• 20 de minute reprezinta timpul mediu in care utilizatorii incearca sa instaleze sau sa inteleaga cum functioneaza un produs electronic, inainte de a renunta la idee. Peste jumatate din electronicele returnate in magazine anul trecut erau in stare perfecta de functionare.

• 2/3 din respondentii sondajului eMarketer nu au putut defini termenul de “digital home” (casa digitala). Odata ce au aflat semnificatia acestui concept, majoritatea a declarat ca aceasta solutie ar fi mult prea costisitoare.

• 23% este numarul aparatelor TV americane care nu beneficiaza de transmisie prin cablu sau satelit.

• 62% reprezinta numarul celor care ar cumpara un televizor de ultima generatie (high- definition TV) doar daca ar avea loc reduceri masive in pretul acestora. Doar 21% din respondenti au fost incantati de ideea procurarii acestui produs pentru imbunatatirea calitatii imaginii redate si a sunetului.

• 83% din trend-setterii care sunt conectati continuu la nou si considera brand-urile ca fiind un subiect important de discutie, au recomandat recent unui prieten achizitionarea unui gadget, depasind numarul celor care au recomandat o masina (67%) sau un credit pentru locuinta (66%).