Blubell este o aplicatie software care se instaleaza pe PC si permite utilizatorului sa controleze solutia de telefonie prin internet Skype cu ajutorul unei casti Bluetooth. Posesorul unui astfel de software poate sa initieze apeluri in Skype fara sa stea in fata calculatorului, de la distanta permisa de caracteristicile tehnice ale castii, sa accepte sau sa refuze apelurile primite din aceasta retea.

Blubell importa automat lista de contacte Skype si statusul acestora, conecteaza tot automat casca bluetooth, acesta putand primi si initia apeluri Skype chiar daca nu se afla in fata calculatorului, prin folosirea butonului ‘accept’ de pe casca Bluetooth. Aplicatia este disponibila deocamdata doar pentru sistemele de operare de la Microsoft, Windows 2000 si Windows XP, si se vinde online la pretul de 23,99 dolari.

“Folosind tehnologia Bluetooth am creat un produs care iti da posibilitatea sa iti suni gratuit prietenii pe Skype si in acelasi timp sa beneficiezi de functionalitati specifice telefoniei mobile“, a declarat Bogdan Savu, director executiv RSC.

Produsul se adreseaza intr-o prima faza clientilor “consumer”, cei care folosesc serviciile de comunicare de la Pc la PC sau de la PC la telefonul fix, iar ulterior va fi creata si o solutie pentru clientii business, ne-a explicat Lars Nielsen, managing director Blubell Technologies.

Citeste si:

Reprezentantii companiei sunt de parere ca software-ul va fi un succes pe piata. “Am lansat Blubell intr-un moment potrivit, in care tehnologia Blutooth wireless se afla intr-o perioada de maturitate si incepe sa fie folosita ca baza de dezvoltare a cat mai multor aplicatii pentru consumator”, a declarat Lars Nielsen.

“Un numar tot mai mare de utilizatori au acces la internet de mare viteza la costuri reduse, inclusiv in Romania”, a precizat Nielsen, referindu-se la unul din motivele pentru care crede in succesul Blubell.

In plus software-ul raspunde nevoii de comunicare si nu necesita investitii foarte mari in echipamente, iar costurile pentru apeluri sunt reduse fata de cele initiate prin telefonul mobil.

Potrivit lui Nielsen, compania si-a propus ca in primul an de la lansare sa atraga doua milioane de clienti platitori, cinci milioane la trei ani, sa atinga pragul de 10 milioane de clienti la cinci ani de la lansare si sa ofere compatibilitate si cu ceilalti utilizatori ai aplicatiilor instant messaging (Yahoo, AOL, MSN) care ofera servicii de telefonie gratuita pe internet.