In competitia intesnsa pe piata consumatorilor si cea de business dintre ecranele cu cristale lichide (LCD) si plasme, producatorii tin pasul din ce in ce mai greu, potrivit iSuppli. Scaderea pretului mediu de vanzare va duce la cresterea vanzarilor pentru plasme (PDP), in ciuda competitiei cu alte tehnologii de display.

Venitul global inregistrat din vanzarea de plasme se va ridica pana la sfarsitul anului 2007 la 8,6 miliarde de dolari, cu 12 procente mai mult decat in anul precedent si va atinge varful de 10,2 miliarde de dolari in anul 2008, potrivit studiului iSuppli. Insa venitul anual obtinut pe segmentul plasmelor se va reduce la 8,7 miliarde in anul 2011, in ciuda faptului ca numarul de unitati vandute va creste, arata studiul.

Aceasta cifra este explicata de scaderea preturilor pentru plasme din cauza competitiei cu ecranele cu cristale lichide si cu alte tehnologii de display. Aprovizionarea fost dificila pe piata plasmelor in prima jumatate a lui 2007, deoarece productia a scazut in primele luni ale anului cu circa 70 de procente pentru unele companii, din cauza atacului LCD-urilor pe piata.

Citeste si:

Dupa ce a pierdut meciul preturilor impotriva ecranelor cu cristale lichide si a televizoarelor cu diagonala mai mare de 40 de inci, reprezentantii de pe piata plasmelor spera ca preferintele consumatorilor sa se indrepte catre ecranele cu diagonala mai mare de 50 de inci.

Cei mai importanti jucatori pe piata ecranelor cu plasma au fost, in prima jumatate a anului, Matsushita, cu o cota de 31,5%, urmat de LG Electronics, care detine 24,7% din piata, Samsung SDI (22,9% procente), FHP (14%) si Pioneer (6,8%).