Organizatia de aparare a drepturilor omului sustine cazul jurnalistului Shi Tao care a fost condamnat la zece ani de inchisoare pentru ca a trimis un e-mail continand restrictii impuse de Guvern jurnalistilor, precum si cazul unui cuplu de chinezi care au sustinut, tot prin internet, idealuri democratice.

Mai multe rapoarte au dezvaluit ca aceste persoane si altele care raman neidentificate au fost torturate si supuse unor tratamente inumane din partea autoritatilor chineze ca urmare a informatiilor dezvaluite de Yahoo.

In replica, Yahoo sustine ca este nevoita sa se supuna legilor din tarile in care isi desfasoara activitatea, insa nu neaga transmiterea de informatii autoritatilor chineze, amintind ca sprijina dreptul oamenilor la libera exprimare si la intimitate.

Yahoo insista asupra faptului ca legaturile dintre informatiile furnizate autoritatilor si arestari sau condamnari sunt minime.

Citeste si:

The Guardian noteaza ca legile din China sunt foarte stricte in ceea ce priveste accesul la internet precum si continutul vehiculat in paginile accesate, Yahoo nefiind prima companie acuzata de colaborare cu autoritatile.

Mai multe organizatii care militeaza pentru drepturile omului au criticat si alte companii care colaboreaza cu guvernul chinez, spre exemplu Google care nu include in motorul de cautare anumite site-uri al caror continut nu este agreat de autoritatile chineze.