“Plasmele pot tine 30 de procente din piata televizoarelor de 37 de inci sau mai mari”, a declarat Hiro Wada , care se ocupa de planurile de produse vizuale si a dispozitivelor de display pentru Panasonic, brand al companiei Matsushita. Pentru moment plasmele detin 40 de procente din piata de profil, a spus Wada.

Matsushita este unul dintre cei mai mari producatori de tehnologii de display de tip plasme, dispozitive care pierd teren in fata ecranelor LCD (Liquid Crystal Display) pe masura ce tehnologia avanseaza. Matsushita va investi 2,3 miliarde de dolari pentru a-si dupla productia de plasme in urmatorii doi ani.

“Vrem sa ne mentinem pe primul loc pe piata plasmelor”, a spus Wanda, prezent la targul de la Berlin IFA, adaugand ca plasmele au o istorie de doar zece ani, fata de LCD-uri, care sunt prezente pe piata de 30 de ani, si au timp sa se imbunatateasca. Hiro Wanda a spus ca se asteapta ca anul acesta pretul pentru ecranele mai mari de 37 de inci ar trebui sa scada cu aproximativ 30 de procente, in timp ce ecranele mai mci se vor ieftini doar cu 10-15 procente.

Citeste si:

Un raport elaborat de iSuppli arata insa ca pana la sfarsitul anului 2007, vanzarile de ecrane cu plasma se vor ridica la 8,6 miliarde de dolari, cu 12 procente mai mult decat in anul precedent si va atinge varful de 10,2 miliarde de dolari in anul 2008. Din 2009 piata de profil va intra in declin ca urmare a scaderii pretului mediu de vanzare pentru aceste tehnologi. Astfel, venitul mediu obtinut pe segmentul plasmelor se va reduce la 8,7 miliarde in anul 2011, chiar daca va creste numarul de unitati vandute, potrivit iSuppli.

Matsushita, care detine o cota de piata de 31,5%, concureaza pe segmentul plasmelor, cu LG Electronics (24,7% ), Samsung SDI (22,9% ), FHP (14%) si Pioneer (6,8%).