In acest context, piata de web design, impreuna cu pietele adiacente de publicitate online sau gazduire web, depaseste in Romania valoarea de sapte milioane de euro anual, potrivit estimarilor facute de Sorin Tarmure, fondatorul si CEO-ul companiei Media 2ND.

Media 2Nd a dezvoltat site-ul Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul (www.drp.gor.ro) si pe cel pentru Secretariatul General al Guvernului (www.sgg.ro), site-ul Facultatii de Relatii Internationale (www.rei.ase.ro), pczone.ro, economia-online.ro si a castigat la Internetics 2006 premiul pentru cel mai bun joc online (indebara.ro).

Tarmure se asteapta ca in a doua jumatate a anului pe piata locala de webdesign sa se resimta un trend usor ascendent dupa o perioada mai putin activa in anotimpul estival. “Din ceea ce am observat in cei 8 ani de experienta, piata de Web Dev este una aproape ciclica, vara fiind una din perioadele cele mai putin active. Primul trimestru al anului este cel mai aglomerat deoarece majoritatea companiilor isi planifica bugetul site-ului in bugetul de publicitate si atunci cererile pentru site-uri noi se regasesc preponderent la inceputul anului”, ne-a declarat acesta.

Citeste si:

Chiar daca firmele romanesti „nu au inteles inca oportunitatea creata prin deschiderea pietei europene”, pe termen lung piata ar trebui sa creasca cu un procent mai mare in alte tari din Uniunea Europeana.

„Prezenta pe Web va fi din ce in ce mai necesara si, in curand, site-urile romanesti vor trece de la <pagina de prezentare> la <o unealta importanta a afacerii>. Vor trece astfel de la <o cheltuiala> la o <investitie>”, estimeaza CEO-ul Media 2ND.

Pentru moment, valoarea maxima a unui proiect Web Dev dezvoltat in Romania a fost estimata de Sorin Tarmure la circa 50.000 de euro, insa aceasta va creste in urmatorii ani ca urmare atat a complexitatii proiectelor, cat si cresterilor salariale din sector.