Anul trecut, in aceeasi perioada, cresterile au fost insa aproape de doua ori mai mari (48%) din punctul de vedere al numarului de unitati vandute, iar veniturile au urcat cu 15 %, chiar daca pretul mediu scazuse cu 22 de procente. Si vanzarile de desktop-uri au scazut cu 23 de procente ca numar de unitati si cu 16 procente ca incasari.

“Vanzarile de notebook-uri au inregistrat cresteri puternice in ultimii ani, dar nu poti sa mentii cresterea mai mare de 50% atata timp”, a spus Stephen Bake, vice presedinte NPD Group.

“Am atins un varf la mai toate categoriile; problemele economice, saturarea pietei, schimbarile in obiceiurile cumparatorilor au influentat vanzarile. Pretul este de asemenea un factor. Pretul mediu pe unitate nu mai scade la fel de repede ca in primii ani si chiar daca un consumator poate incheia o afacere buna, nu este atat de inclinat sa schimbe notebook-ul de anul trecut pe un model de anul acesta pentru ca ofertele nu sunt atat de ispititoare”, a completat Baker.

Spatiul acordat in magazine acestor produse a crescut anul acesta doar cu doua procente, in timp ce anul trecut cresterea a fost de 32 de procente.