Dispozitivele portabile de navigatie reprezinta 62 de procente din piata globala de profil, iar specialistii IDC se asteapta sa ajunga pana la 93% anul acesta, inregistrand o crestere de 53 de procente.
Europa de Veste este cea mai mare piata regionala, potrivit raportului, urmata de Statele Unite.

Specialistii se asteapta ca piata sa creasca si in Asia, unde China detine deja un sistem de goelocalizare prin satelit. Analistii IDC considera ca Jocurile Olimpice care se vor desfasura la Beijing vor duce la cresterea popularitatii dispozitivelor de navigatie, datorita numarului mare de vizitatori care vor folosi acest mijloc de ghidare.

PND-urile nu vor fi singurele care vor inregistra o crestere pputernica in piata dispozitivelor da navigatie, arata studiul IDC. Interesul consumatorilor pentru activitaile in aer liber va duce la cresterea vanzarilor de dispozitive GPS (Global Positioning System), mai ales pentru produsele destinate localizarii pe apa, care ar trebui sa reprezinta 1,2 milioarde de dolari din veniturile colective pana in 2011, arata studiul.

Citeste si:

In timp ce solutiile de navigare pentru masina au o rata mai mica de crestere decat PND-urile, specialistii IDC considera ca acest segment va ramane puternic pe multe piete atata timp cat furnizorii de tehnologie vor lucra impreuna cu producatorii de masini pentru solutii ieftine cu design modern.

Intrarea unor noi jucatori pe piata (LG sau Navigon) ar trebui sa creeze o variatie a ofertelor, de la cele concentrate pe harware la cele cu continut si servicii aditionale. “Este clar ca service-ul va fi o parte importanta pentru evolutia sistemelor de navigatie, de vreme ce dispozitivele concureaza si cu alte produse cum sunt telefoanele mobile”, este de parere Diana Hwang, research manager pentru IDC.