Site-urile de socializare reprezinta zona cea mai fierbinte a Internetului din ultimii ani, fapt dovedit de ascensiunea spectaculoasa a Facebook, care a refuzat anul trecut oferta de preluare de un miliard de dolari a companiei Yahoo, si popularul MySpace, achizitionat de trustul News Corp detinut de magnatul media Murdoch. Site-ul de socializare anterior, Yahoo 360, nu a impresionat, insa, la fel de mult audienta.

Compania din Sunnyvale, California, a trecut la un alt plan, aceea de a crea un alt site de networking, intitulat Mash. Reprezentantii Yahoo au invitat, inca de saptamana trecuta, persoane selectate din afara companiei pentru a testa noua platforma Mash. Utilizatorii pot completa propriile pagini Web cu informatii personale, fotografii si chiar jocuri simple online. Ca o noutate, acestia pot invita prietenii sa aduca modificari paginilor respective.

In cazul succesului Mash, descris de oficialii Yahoo ca fiind “un serviciu de profil online”, functiile acestuia vor fi extinse si asupra altor servicii Yahoo, inclusiv pe mail-ul Yahoo, posibilitate avuta in vedere anterior.

Saptamana trecuta, oficialii Yahoo au mai anuntat achizitia site-ului de urmarire a informatiilor, inclusiv cele de pe blog-uri, denumit BuzzTracker. Acesta monitorizeaza 110.000 de surse pentru a genera continut util navigatorilor. Tranzactia, evaluata la mai putin de zece milioane de dolari, ar putea insemna consolidarea activitatii Yahoo in generarea de continut online eficient utilizatorilor pe principalele site-uri ale gigantului IT, amenintand pozitia de lider a rivalului Google.