Potrivit Deloitte, in cazul multinationalelor, politica de securitate depinde de factori interni precum bugetul sau disponibilitatea de personal intern specializat.

„In Romania, cele mai importante initiative in domeniul securitatii informatice sunt legate de verificarea periodica a sistemelor informatice ce deservesc sistemele de electronic banking si alte sisteme expuse riscurilor de securitate introduse de conexiunea la retelele publice de date”, a declarat Radu Herinean, Enterprise Risk Services Manager la Deloitte Romania

In opinia lui Radu Herinean, verificarea formala a securitatii sistemelor de internet banking este in mod particular bine reglementata legal, mai ales avand in vedere ca in ultimii ani internet banking-ul a devenit un produs pe care majoritatea bancilor din Romania il ofera atat la nivel corporate cat si pentru utilizatorii individuali.

Un raport realizat de firma de consultanta Deloitte arata ca factorul uman reprezinta cauza principala a majoritatii problemelor sistemelor de securitate ale institutiilor financiare globale

Citeste si:

Angajatii si clientii sunt principalele cauze ale deficientelor sistemelor de securitate ale bancilor, reiese din acest studiu. Aproximativ 91% din persoanele chestionate au declarat ca sunt ingrijorate de riscurile de securitate ce pornesc chiar din cadrul propriilor organizatii.

Aproape o treime din respondenti au declarat ca au fost afectati de penetrari ale sistemelor de siguranta cauzate de angajati, cauzate de nerespectarea normelor de securitate sau de neglijenta angajatilor.

Aproximativ 65% dintre inaltii responsabili insarcinati cu securitatea sistemelor bancare pentru multe dintre primele 100 institutii financiare globale au raportat prezenta unor astfel de vulnerabilitati.
Clientii sunt cauza unei parti din aceste deficiente din cauza proastei informari si absenta unor programe antivirus pe calculatoarele proprii, arata studiul Deloitte.

Multe vulnerabilitati ale sistemelor de siguranta sunt cauzate de virusi si "viermi", atacuri prin serviciile de email afectate de spam si atacuri concentrate direct pe clienti, precum furtul de identitate, a precizat Delloite.