Decizia de a stopa proiectul Future Shop a fost prevazuta in planurile de dezvoltare ale Grupului pentru a doua parte a anului 2007, negocierile cu potentialii cumparatori fiind demarate inca din primul trimestru al acestui an. Compania care a preluat cele sase magazine Future Shop de la Grupul Flamingo International este MCS Communications, parte a unui grup mai mare de companii din care mai fac parte Hat Romania sau Boom TV.

"Stoparea proiectului Future Shop a fost anuntata si pregatita de catre Flamingo International inca de la inceputul anului, atunci cand am anuntat prioritatile noastre pentru perioada imediat urmatoare - consolidarea retelei de magazine Flanco World si imbunatatirea performantelor unitatilor Flamingo Computers si Flanco. In urma unei lungi perioade de negocieri cu mai multe companii interesate de achizitionarea magazinelor Future Shop, am decis ca este oportun sa incheiem tranzactia cu MCS Communications, un jucator important pe piata locala de telecomunicatii", a declarat directorul executiv al Flamingo International, Jiri Rizek.

In urma tranzactiei, Grupul Flamingo International va cesiona contractele de chirie pentru magazinele Future Shop catre MCS Communications si va transfera in totalitate catre noul proprietar stocul comercial si mijloacele fixe detinute in cele sase unitati. Brand-ul Future Shop va ramane in portofoliul Flamingo International, putand fi reactivat in viitor daca va aparea o oportunitate de dezvoltare in acest sens.

Conceptul Future Shop a fost lansat de catre Flamingo International in anul 2005, din dorinta de a avea un canal alternativ de comercializare a produselor din gama IT&C pe piata de retail romaneasca, alaturi de magazinele Flamingo Computers. Odata cu achizitia si integrarea retailer-ului Flanco, operatiune finalizata in anul 2006, directiile strategice ale grupului s-au modificat semnificativ. Astfel, dezvoltarea conceptului Future Shop, ajuns la momentul achizitiei Flanco la 18 locatii, a trecut pe plan secundar, accentul punandu-se pe extinderea magazinelor de suprafata mare, operate sub denumirea Flanco World si a consolidarii retelelor traditionale Flamingo Computers si Flanco.

Citeste si:

In momentul tranzactiei, lantul Future Shop cuprindea sase unitati cu suprafete medii de 40 metri patrati, plasate in centre comerciale din Bucuresti, Craiova, Oradea, Timisoara si Iasi. Majoritatea celorlalte magazine, pana la totalul de 18, au fost inchise pe parcursul anului 2006, ca parte a procesului de restructurare a activitatii de retail.

Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment al doilea cel mai mare jucator de pe piata adresata. Strategia Grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flamingo Computers si Flanco.

In prezent, exista 13 locatii Flanco World in cele mai importante regiuni ale tarii, urmand ca pana la finalul anului 2007 sa fie inaugurate inca sapte noi unitati. Din iunie 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.