Media a fost mai ridicata si in luna aprilie, datorita sarbatorilor pascale, si a scazut in lunile de vara, cand nivelul cumparaturilor este oricum mai scazut si iar piata este mai putin dinamica, a explicat pentru Wall-Street Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment. Gecad estimeaza media unei tranzactii cu plata online prin card bancar va depasi 100 de euro pana la sfarsitul anului.

„Incepand cu luna octombrie, dar in special in noiembrie si primele doua saptamani din decembrie ne asteptam ca valoarea tranzactiilor sa creasca din nou, iar media sa depaseasca iar 100 de euro, datorita sarbatorilor de iarna cand oamenii cumpara cadouri pentru familie si adeseori isi aloca un buget mai mare.”, a spus Carmen Sebe.

Jucatorii din e-commerce inregistreaza valorii medii mai mari pentru cumparaturile facute online si achitate prin orice forma de plata.

La eMAG valoarea medie a unei tranzactii se ridica la circa 1150 lei (aproximativ 340 euro), suma care include TVA, iar compania se asteapta ca sumele sa creasca in sezonul de cumparaturi din iarna.

„Estimam o crestere de 10-15% a valorii medii a comenzilor, care se datoreaza atat achizitiilor pe care companiile le realizeaza in perioada de toamna, cat si sezonului de cumparaturi de iarna”, a declarat pentru Wall-Street Selena Mihai, Director finaciar eMAG.

Magazinul online de produse IT&C PCFun are o medie a unei vanzari de 260 dolari aproximativ 184 de euro), in timp ce la ElectroFun o vanzare medie atinge 166 de dolari (aproximativ 117 euro) la o luna de la deschiderea site-ului.

“Pentru PCfun, exista o valoare medie de 310 USD (220 euro) pentru primele 6 luni ale anului 2007, exista o scadere pana la valoarea medie de 260 USD (aproximativ 184 euro) datorata in primul rand achizitiilor de produse cu valoare mai mica in perioada verii (camere foto, telefoane mobile si a componentelor PC)”, ne-a declarat Madalin Durca, Marketing Manager, PCfun.ro / ElectroFun.ro.

“Pentru ElectroFun valoarea medie este de 166 USD (117 euro). Valoarea fiind mai mica pe achizitie, in special din cauza preferintelor pentru produse electrocasnice mici si de ingrijire personala unde vorbim de valori indiscutabil mai mici”, a completat acesta.

Oficialii PCFun/Electrofun asteapta pentru ultimul trimestru al anului sa inregistreze o crestere valorii medii a unei tranzactii online.

Citeste si:

“Estimam ca valoarea medie pe vanzare va atinge media de 350 USD ( aproximativ 248 euro) pentru Q4 in PCfun si 200 USD (circa 141 euro) pentru ElectroFun. Deja lucrurile incep sa se indrepte in aceasta directie si suntem increzatori in aceasta valoare (medie) a vanzarilor”, a mai spus Durca.

Jucatorii din piata sunt de acord ca media unei tranzactii prin internet este direct proportionala cu increderea consumatorului, mai ales cand vine vorba despre cumparaturi achitate online cu cardul bancar.

“Trebuie sa precizam insa ca valoarea tranzactiilor este direct proportionala cu nivelul increderii pe care consumatorul o are in aceasta alternativa de plata. Pe masura ce acesta creste, clientul va fi dispus sa plateasca pentru produse mai scumpe”, considera Carmen Sebe, CEO-ul Gecad ePayment.

“Valoarea medie a unei tranzactii online, implicit valoarea totala a cumparaturilor online inregistrate sunt influentate direct de increderea in crestere fata de comertul online in sine si fata de magazinul online de la care clientul a achizitionat produse si de serviciile caruia a fost multumit. “, ne-a spus directorul financiar eMAG, Selena Mihai.

Un alt factor care influenteaza acest tip de comert este sezonalitatea, considera Madalin Durca, Marketing Manager, PCfun.ro / ElectroFun.ro. “In primul rand sezonalitatea influenteaza comertul online, cumparatorii schimbadu-si optiunile in perioada verii catre produse portabile - mobile, PDA, aparate GPS, etc insa nu neaparat produse scumpe. In al doilea rand, atractivitatea ofertelor prezentate in magazin, frecventa promotiilor sau inspiratia recomandarilor”, a spus acesta.

Ca modalitate de plata cel mai des se foloseste plata numerar la ramburs. “Din pacate, (asa cum am remarcat si intr-un studiu recent) suntem pe ultimul loc din zona Est-Europeana la achizitia online cu cardul. Speram insa, treptat, sa se refaca aceasta discrepanta odata cu evolutia din ce in ce mai accelerata a comertului online in Romania”, a spus Madalin Durca.

Valoarea pietei electronice s-a ridicat in al treilea trimestru al anului 2007 la 8,1 milioane de euro pentru 117.000 de tranzactii online.