“In Romania trebuia sa se investeasca in urma cu doi-trei ani ca sa culegem roadele acum. N-am investit atunci, iar acum platim mai mult in Cehia”, a declarat pentru Wall-Street Mike Borze.

Oficialul BenQ insista anul trecut, intr-o discutie cu Wall-Street, pe faptul ca piata autohtona este foarte importanta in ceea ce priveste planul de extindere al companiei. "In urmatoarele 6-12 luni, o delegatie va veni in Romania pentru a prospecta piata pentru a incepe si productia aici. Piata de aici este foarte atractiva pentru noi," spunea atunci Borze.

Romania a evoluat in ultimii ani si a devenit acum un fel de “oaza” dorita de orice investitor, a completat Borze. Insa acum o astfel de investitie nu este in planul companiei, avand in vedere faptul ca a fost construita o fabrica la Brno si urmeaza sa se mai construiasca inaca una in acelasi oras, considera acesta.

In opinia lui Borze, dupa ce a intrat in Uniunea Europeana, Romania a ramasa cu cel mult doi ani in urma fata de tarile de Vest chiar daca recupereaza terenul pierdut. Oficialul BenQ considera ca in virtutea acestei evolutii, Romania se indreapta catre ecranele wide, asa incat anul viitor se vor vinde mai multe multe monitoare de 19 inci decat de 17 inci.

“Anul viitor vom vinde mai mult 19 inci decat 17 inci. Eu cred ca in Romania, daca mergem in ritmul acesta, in trei ani vom ajunge la nivelul Vestului”, a spus Mike Borze.

BenQ Romania isi propune sa incheie anul 2007 cu o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro, insa mai realist e targetul de 23 de milioane de euro, iar pentru anul viitor se asteapta la o crestere de 30% a cifrei de afaceri si de 50-60 de procente ca volum.

Citeste si:

“Pentru anul acesta aveam un target al afacerilor de 25 milioane euro, insa mai realist o sa atingem 23 milioane euro, ceea ce inseamna o crestere de 50% fata de anul trecut. Pentru anul viitor estimam sa atingem o cifra de afaceri de 30 milioane euro, mai ales datorita lansarii noii game de produse pe piata din Romania", a spus Bobby Durbac, Marketing Manager pentru BenQ Romania.

Pentru ultimul trimestru al acestui an, reprezentantii companiei BenQ Romania se asteapta la o dublare a vanzarilor fata de anul trecut. Obiectivul initial era de zece milioane euro, dar cifra de opt milioane pare mult mai realizabila pentru companie.

Romania se situeaza in momentul de fata pe pozitia a doua in Europa Centrala si de Est ca cifra de afaceri pentru BenQ, in stransa competitie cu Cehia. In Romania, compania detine circa 10% cota de piata pentru monitoare, partea pe care se axeaza business-ul BenQ, 40% pe segmentul proiectoarelor si 10% pentru camere foto. Pe segmentul notebook-urilor BenQ isi propune sa atinga anul viitor o cota de piata de 5 procente.

"BenQ ocupa un loc de varf pe piata romaneasca, in liniile de business traditionale - monitoare LCD si proiectoare. Astfel, pentru segmentul de monitoare avem o cota de piata de 10%, pentru proiectoare avem o cota de piata de 40%, iar pentru camere digitale 10%. Pe segmentul de notebook-uri , pe care le-am numit joybook-uri, estimam pentru anul viitor o cota de piata de 5%", a spus Bobby Durbac.

Anul acesta, BenQ nu a obtinut 2% din rata profitului brut, insa compania nu este in pierdere.
"Anul acesta nu am obtinut 2% din rata profitului brut, insa nu suntem in pierdere, mai ales ca 2007 este anul tehnologiei pentru segmentul de business cat si pentru zona de consumer", a mai precizat Durbac.
Compania a lansat pe piata din Romania sase modele de monitoare, trei modele de proiectoare, trei modele de camere foto si trei modele de notebook-uri, care sa completeze oferta pentru perioada atat ca variatie de pret cat si ca diversitate de produse.