Volanul regrupeaza in centrul sau, in pozitie fixa, principalele functii de confort si de asistenta la condus. Aceasta dispozitie privilegiaza ergonomia si modul accesibil de utilizare a comenzilor, favorizand astfel confortul condusului. Particularitatea acestui volan este de a avea butucul central fix. El nu se roteste o data cu rotirea volanului spre stanga sau spre dreapta.

Principiul tehnic este simplu: o coroana legata de volan incadreaza un pinion interior, legat la randul sau de coloana de directie.

Intervalul liber dintre coroana si pinion este folosit pentru a face legatura intre elementele fixe, adica intre mijlocul volanului si suportul coloanei de directie.

O repartizare echilibrata a comenzilor

Comenzile pe volan sunt repartizate in patru zone distincte, fiecare fiind constituita din patru push si dintr-o moleta: 1. zona din partea de sus dreapta seamana cu functiile unui radio cu reglaj al volumului, schimbarea postului, cautarea posturilor si functia mut; 2. in partea de jos dreapta se afla zona care permite intrarea in meniul ecranului multifunctional, care propune mai exact calculatorul de bord si sistemul de navigatie NaviDrive; 3. comenzile regrupate in partea de jos stanga sunt functii ale echipamentelor optionale disponibile pe aceste vehicule. Cum ar fi de exemplu comanda vocala a sistemului de navigatie NaviDrive, comanda telefonului, tasta ce poate fi configurata de catre sofer si care propune din fabricatie «black panel», sau chiar comanda pentru reciclarea aerului. 4. In termeni de siguranta, partea centrala a volanului fiind fixa, este posibila integrarea unui airbag pentru sofer optimizat ca forma pentru o mai buna protectie a soferului.

Avertizarea sonora este situata in partea inferioara a volanului.

Functiile obisnuite de condus (iluminat si stergere) sunt pastrate intr-o dispozitie standard.

Un afisaj al volanului dedicat soferului

Informatiile specifice condusului dedicate special soferului sunt afisate in fata lui. Este mai exact cazul turometrului, martorilor pentru semnalizatoare si pentru faruri, precum si pentru modul selectat si pentru ramportul angajat din cutia de viteze pentru versiunile cu cutie de viteze automata. De altfel, culoarea de fond a turometrului se schimba in rosu pentru a anunta faptul ca regimul maxim al motorului este atins.

Integrat in coloana de directie, acest afisaj urmeaza reglajele volanului si ramane intotdeauna perfect lizibil.