In caz de succes, solutia propusa de echipa Google va fi oferita companiilor media care sunt afectate de incalcarea drepturilor de autor si afisarea videoclipurilor din portofoliu direct pe site-uri populare ca YouTube, fara solicitarea acordului companiilor producatoare.

Google a fost acuzat in repetate randuri de incalcarea drepturilor de autor si obtinerea de profit de pe urma aparitiei videoclipurilor in cauza pe site-ul YouTube, achizitionat de Google in noiembrie anul trecut contra fabuloasei sume de 1,65 miliarde de dolari. In luna martie, grupul media american Viacom a dat in judecata YouTube si Google, acuzandu-le de incalcarea drepturilor de copyright si cerand despagubiri de un miliard de dolari.

Astazi insa, Viacom sustine initiativa Google. "Suntem incantati ca Google a decis sa-si asume responsabilitatea, punand capat obtinerii de profit din aceste incalcari ale licentelor media", a declarat Michael Fricklas, consilier Viacom, adaugand ca va urmari in continuare demersurile ce rezulta din propunerea inaintata de Google. "Este prea devreme sa ne pronuntam asupra efectelor pe care le va avea acest sistem asupra acuzatiei legale inaintata de Viacom companiei", a continuat Fricklas.

Oficialii Google au anuntat testarea sistemului cu acordul a noua companii media, incluzand Time Warner, CBS si Disney, dar si NBC Universal si Viacom. Desi nu au oferit date concrete privind eficienta sistemului, presedintele Google, Eric Schmidt, a declarat ca este imposibila dezvoltarea unui sistem care sa identifice in totalitate videoclipurile in cauza. Edwarld Adler, vice-presedinte executiv al diviziei de comunicare pentru Time Warner, a precizat ca "mai este mult de lucru la sistem pana cand vom putea spune ca e suficient".

Citeste si:

Serviciul de identificare al videoclipurilor, dezvoltat de inginerii Google, presupune trimiterea fisierelor digitale catre Google pentru crearea unor amprente care se vor stoca intr-o baza de date. In momentul in care un utilizator va posta, de exemplu, un clip pe YouTube, aceeasi tehnologie va spune daca acel videoclip este in baza de date a Google, continand fisierele companiilor media.

Proprietariii continutului media vor putea astfel solicita companiei IT sa blocheze acele videoclipuri a caror amprente se potrivesc clipurilor aflate sub copyright. Ca o alternativa, se poate propune promovarea clipului pe site-uri si plasarea publicitatii online, cu impartirea aferenta a veniturilor generate din publicitate. "Avem nevoie de comunitatea media", sustine David King, product manager in cadrul YouTube.

Google si-a prezentat produsul ca fiind o solutie de cooperare intre companiile media si mediul interactive online, capabil sa lupte impotriva pirateriei online. Oficialii l-au descries ca pe "o potentiala reteta pentru dezvoltarea relatiilor intre furnizorii de continut si distribuitorii digitali de orice gen".

Desi sistemul de identificare conceput de Google nu a multumit pe deplin toata industria media, existand obiectii privind intarzierea acestui demers si protectia mult prea scazuta, Google continua sa investeasca in dezvoltarea acestui proiect, sustinand automatizarea proceselor din spatele popularului site video YouTube.