Frank Gibeau, presedintele Electronic Arts, a declarat ca performanta slaba a biroului a fost cauza principala pentru care a fost inchis.

“In sanul EA Games Label ne-am angajat sa administram fiecare franzica ca pe un oras/stat, echipe creative cu identitati unice, dar si responsabilitatea pentru calitatea produsului, datele de livrare si rentabilitate. Recunoastem ca jocurile cer investitii majore si ci cicluri de dezvoltare extinse. Suntem dispusi sa ne asumam riscuri, sa facem investitii pe termen lung, si sa sustinem echipele si indivizii intre lansari. Dar fiecare echipa este responsabila sa stea pe o cale rezonabila de profitabilitate. ”, a spus seful companiei.

“Din pacate, EA Chicago nu s-a putut ridica la aceste standarde”, a continuat Gibeau, precizand ca locatia s-a dezvoltat foarte mult dar veniturile din dezvoltarea jocurilor au intarziat sa apara.

Citeste si:

Biroul din Chicago avea anul acesta 146 de angajati, fata de 49 cati avea in 2004, dar oficialii nu se asteptau ca acesta sa atinga tinta de profitabilitate pana in 2011, a confirmat Gibeau.

O parte din angajati va primi indemnizatii salariale pentru intreruperea contractului de munca inainte de termeni, insa multi vor primi posturi in cadrul companiei, dar in alte locatii, au declarat oficialii companiei. Acestia nu au precizat insa nimic despre titlurile care erau in lucru la biroul din Chicago.

EA a achizitionat in luna octombrie doua studiouri de jocuri video, BioWare Corp si Pandemic Studios, pentru 855 milioane dolari, pentru a-si extinde activitatile in segmentul jocurilor de actiune. EA si-a propus sa lanseze anual patru - cinci jocuri de la aceste studiouri, in anii fiscali 2009 - 2011.