Pretul pe actiune Alibaba a crescut marti cu 192%, acestea fiind tranzactionate cu la un pret de 311 ori mai mare decat castigurile pe actiune din 2007, informeaza Forbes.

Site-ul de e-commerce a facut echipa cu Yahoo, care a cumparat o mica parte din actiunile listate. De asemenea, Yahoo detine 40 de procente din actiunile companiei mama Alibaba.

Alte nume sonore care au achizitionat actiuni scoase la vanzare de site-ul de e-commerce sunt corporatia americana Cisco, producatoare de tehnologie pentru comunicatii si retelistica, si gigantul taiwanez Hon Hai Precision, producator de electronice si componente pentru calculatoare sub marca Foxconn.

Dupa un asemenea succes la bursa, Jack Ma, fondatorul si directorul executiv al companiei Alibaba, are resurse suficiente pentru a investi in celelate componente ale business-ului sau, sustine presa internationala. Se pare ca primele pe lista vor fi Taobao, un site de licitatii online asemenator platformei eBay, si Alipay, un serviciu de plata online de tipul PayPal, informeaza Business Week.

Jumatate dintre din platile online efectuate in China se realizeaza prin Alipay, serviciul avand circa 50 de milioane de utilizatori care realizeaza aproximativ 780.000 de tranzactii gratuit intr-o zi, potrivit publicatiei citate. Datele publicate in luna august de companie arata un venit zilnic pentru acest serviciu de 20 milioane de dolari.

Citeste si:

Taobao, site-ul de lcitatii online care se adreseaza consumatorilor, domina piata pe care activeaza in China, in ciuda eforturilor depuse de eBay pentru a castiga suprematia. Concurenta vine in acest caz din partea motorului de cautare Baidu si a companiei Tencent, care a dezvoltat unul dintre cele mai populare servicii de mesagerie instant din China.

“Taobao are cei mai activi si pasionati consumatori”, considera Sam Flemming, CEO al companiei de cercetare si consultanta CIC Data.

Niciuna dintre aceste doua companii nu realizeaza profit, astfel incat se bazeaza ambele pe subventiile venite de la divizia de operatiuni business-to-business.

Song Xin, analist pentru Analysys International, considera ca in noul statut, de companie listata la bursa, Alibaba.com nu va mai putea oferi subventii la fel de generoase pentru celelalte companii din grup, astfel incat va exista o presiune mult mai mare pentru obtinerea profitului de catre Taobao si Alipay. “Invetitiile trebuie sa aduca beneficii sau vor fi esecuri. Atunci trebuie sa faca profit”, spune Song Xin.