Tranzactia, estimata de apropiati ai companiei la 340 milioane de dolari, face parte din strategia AOL, unitate apartinand Time Warner, de a se concentra pe sectorul de publicitate online, exploatat la maximum de rivalii Google, Yahoo si chiar Microsoft.

La sfarsitul trimestrului al treilea, AOL a inregistrat o crestere de doar 13% a veniturilor din publicitate, in scadere fata de trimestrul anterior, reprezentantii anticipand rezultate slabe in acest sector pentru sfarsitul anului. Scopul AOL este transformarea intr-un shop de publicitate digitala, atat pe site-ul companiei, cat si pe telefoanele mobile, dar si in site-urile de videoclipuri online ale tertilor. Un exemplu in acest sens este Advertising.com, care plaseaza reclame pe mii de site-uri Internet.

Aceste canale au contribuit la crearea Platform A de catre AOL, atingand 94% din totalul audientei online in septembrie, potrivit comScore Media Metrix. AOL a decis sa renunte la miliardele de dolari aduse de veniturile din abonamente online, concediind mii de angajati si mutandu-si sediul central din Dulles, Virginia, in New York, unde se afla si sediul Quigo. Totul pentru fenomenul publicitatii online.

Citeste si:

“Pe masura ce ne relansam, vom observa si o crestere mai accentuata in veniturile AOL”, a declarat pentru Wall Street Journal presedintele AOL, Randy Falco, vorbind despre startul Platformei A.

Creata in 2000, Quigo este a patra companie achizitionata de AOL in acest an. Tehnologia avansata a companiei americane va contribui la personalizarea reclamelor publicitare online cu continutul afisat de paginile Web. Astfel, o persoana care va citi despre campionatul World Series va putea vizualiza si publicitate pentru tichete de intrare la meciurile de baseball, exact ceea ce il intereseaza pe utilizator.