Dintre cele 27 de state ale Uniunii Europeene, Finlanda a raportat in ianuarie 2007 cel mai mare procent prinvind firmele cu acces la internet, de 99%, urmata de Slovacia cu 98%, Belgia, Danemarca, Austria toate cu 97% si Olanda cu 97%, insa in 2006. Procentul a fost sub 90% in tari precum Bulgaria cu 75%, Letonia si Ungaria cu 86%, Cipru cu 88% si Lituania cu 89%, Romania plasandu-se pe ultimul loc cu 58%, procent valabil pentru anul trecut. Media europeana era de 94%.

Privind penetrarea internetului in banda larga in randul firmelor, Romania a inregistrat de asemenea cel mai mic grad, de 31% anul trecut. Finlanda ocupa asemenea prima pozitie cu cea mai mare rata, de 91%, urmata de Spania cu 90%, Malta cu 89%, Suedia cu 87%, In afara de Romania, cele mai mici rate de penetrare s-au inregistrat in Lituania si Polonia - 53%. Media in UE a fost de 77%.

Anul acesta, 65% dintre firmele statelor membre UE aveau un site internet propriu, iar procentul era de 92% in randul intreprinderilor mari cu peste 250 de angajati, de 82% la firmele mijlocii si 61% la intreprinderile mici. Suedia a inregistrat cel mai mare numar de companii cu pagina de internet, 85% urmata de Danemarca cu 84% si Finlanda cu 81%. Cea mai mica proportie a intreprinderilor care detineau pagina de internet a fost in Romania, cu 24% (procent valabil pentru 2006), Bulgaria cu 31% si Letonia cu 39%.

La sondaj au participat firme din cele 27 de state UE cu cel putin zece angajati si activitati de productie, constructii, comert, hoteluri, transport si comunicatii real estate si activitati de radio si televiziune.