„Romanii au inteles ce inseamna IPTV, nu se mai face acea confuzie cu un serviciu de cablu la 100 de euro. Este un serviciu triple play, iar consumatorii romani au simtit care sunt avantajele acestui serviciu”, ne-a declarat Rusu.

Investitiile in divizia IPTV au ajuns, de la infiintarea diviziei in 2005, pana in prezent la circa 2 milioane de euro. „Investitiile mari s-au facut deja. Urmeaza sa investim mai mult in dezvoltarea retelei din jurul Capitalei, care va duce la sporirea numarului de clienti”, spune Radu Rusu.

Oficialii companiei se asteapta se recupereze investitiile realizate in aceasta divizie in cinci ani de la lansarea serviciilor, chiar daca Radu Rusu considera ca acest lucru se poate intampla si mai devreme, in cazul in care piata isi va mentine ritmul de crestere de pana acum.

Reteaua companiei INES acopera momentan doar Capitala, iar oficialii nu se gandesc ca, cel putin in urmatorii trei ani, sa extinda acoperirea la nivel national. Compania se va concentra pe extinderea serviciului in Capitala, unde, potrivit estimarilor facute, exista un potential de 10.000 de clienti. Radu Rusu spune ca reteaua este foarte importanta pentru business-ul IPTV, astfel ca „daca nu ai retea, este foarte greu sa construiesti una in alt oras”.

Managerul INES IPTV considera ca nu vor aparea prea curand concurenti pe aceasta piata, unde furnizorul trebuie sa ofere servicii high end (de calitate). „Nu cred ca pe nisa noastra vor intra foarte curand concurenti”, a spus Rusu. Daca noi jucatori vor aparea anul viitor, acestia fie vor avea mai putin programe in grila, fie o calitate mai slaba a serviciilor, considera oficialul.

Citeste si:

Conform reprezentantilor companiei, pana in prezent, piata locala de IPTV a trecut printr-o perioada de acomodare si adaptare la acest nou serviciu, insa, incepand cu anul viitor se asteapa o crestere a interesului utilizatorilor care vor opta pentru IPTV.

Pentru anul 2008, providerul estimeaza ca piata locala de IPTV isi va mentine ritmul de crestere de 200%.

„Pana acum, IPTV-ul a cunoscut o perioada de pionierat in Romania iar iNES GROUP a fost primul provider care a oferit si a promovat acest tip de serviciu, pozitionat initial, prin prisma noutatii sale, ca un serviciu high-end. Desi nu a depasit complet aceasta etapa, se observa deja un interes din ce in ce mai mare pentru IPTV, ceea ce ne determina sa estimam ca anul viitor vom asista la o crestere substantiala a cererilor de instalare,” declara Radu Rusu.

Compania nu asteapta cifre mari pentru veniturile din 2007 pe segmentul IPTV, pentru ca nu este un serviciu de masa, ci se adreseazaa in special segmentului de clienti cu varste intre 18 si 50 de ani, care isi doresc o calitate ireprosabila a imaginii si a sunetului TV, o varietate de optiuni specifice acestui gen de servicii (Time Shifting, IPG, Control Parental), si un suport tehnic disponibil 24/7 fara cozi de asteptare, dar in acelasi timp isi permit sa suporte costurile de acces. Veniturile companiei s-ar putea situa in jurul a 360.000 euro pe anul 2007, considerand ca INES are 300 de clienti, care platesc 100 de euro pentru serviciile triple play (internet, televiziune si telefonie).

Lansarea pachetului de programe televizate in format HD (High Definition) a fost amanata pentru anul viitor. Marea problema pe acest segment este reprezentata de lipsa de continut de inalta definitie, sustine Radu Rusu, astfel incat compania nu poate exploata potentialul de clienti existent deja.