Samsung, care a fost al doilea producator de telefoane mobile pe plan mondial in al treilea trimestru din 2007, a castigat cota de piata prin introducerea unor modele de pret mediu si redus, departandu-se de strategia de a produce telefoane scumpe.

"Analizam un telefone de 40-50 de dolari, in cazul in care un astfel de model ar fi competitiv din punct de vedere al costurilor", a declarat un purtator de cuvant al Samsung. "Strategia este menita a ataca dominanta Nokia pe pietele in curs de dezvoltare".

Samsung spera sa utileze telefonul cu un ecran color, insa deocamdata se afla in stadiu de analiza al fezabilitatii proiectului.

"Va mai dura ceva timp pana vom lua o decizie in acest sens", a precizat purtatorul de cuvant.

Pretul mediu al telefoanelor Samsung a fost de 151 dolari in al treilea trimestru din 2007, fata de media de 176 dolari inregistrata in cursul anului 2006.

Citeste si:

Cota de piata a Samsung este estimata la 14% sau chiar mai mult pentru anul 2007, in crestere fata de nivelul de 11,4% in 2006. Samsung doreste sa vanda 200 milioane telefoane mobile in 2008, fata de circa 160 milioane in 2007, anuntase un inalt reponsabil al companiei in noiembrie 2007.

Intr-o perioada in care industria globala a telefoanelor mobile trece printr-o perioada de scadere, va fi crucial pentru Samsung sa isi extinda prezenta pe pietele in curs de dezvoltare, afirma Reuters.

Nokia, care beneficiaza de un nivel mai redus al costurilor si detine retele de distributie mult mai dezvoltate, a avut un avans considerabil in pietele emergente importante, precum India.

Samsung are drept obiectiv o cota de piata de 25% pana in 2010, fata de doar 15% in 2007, anuntase compania in luna noiembrie a anului trecut.