Potrivit ultimului studiu IDC, numarul notebook-urilor livrate in trimestrul al patrulea al anului 2007 a reprezentat 40% din valoarea totala a pieteti de PC-uri. Notebook-urile au inregistrat anul trecut cea mai rapida crestere din piata, astfel ca numarul de unitati a urcat cu 160% fata de trimestrul IV din 2006 si cu 133% fata de trimestrul III din 2007, releva acelasi studiu.

Pe segmentul notebook-urilor, Benq a inregistrat anul trecut o crestere de 57%, ceea ce reprezinta aproximativ 4,2 milioane de euro, respectiv 20% din cifra de afaceri de 21 milioane de euro, inregistrata in 2007.

Compania intentioneaza dublarea afacerilor pe acest segment in 2008, a declarat Bobby Durbac, care estimeaza ca notebook-urile vor avea, anul acesta, cea mai mare mare rata de crestere dintre produsele din portofoliul Benq.

Benq tinteste pentru anul acesta o cota de 15% din piata monitoarelor, estimata la 1 milion de unitati. Anul trecut, pe segmentul monitoarelor LCD, categoria principala de produse din business-ul din Romania, cresterea a fost de 54%, BenQ mentinandu-se intre primii trei jucatori din piata.

"Piata de monitoare va depasi anul acesta un milion de unitati, ceea reprezinta o crestere de 10-15% fata de 2007. Anul trecut am vandut circa 100.000 de unitati, iar anul acesta vrem sa ne crestem cota de piata la cel putin 15 procente. Cred ca si produsele noi lansate ne vor ajuta pentru a ne atinge acest target, dar si faptul ca cererea pe acest segment al pietei IT, cel al monitoarelor, este in continua crestere", a declarat directorul de marketing pentru Romania, Bobby Durbac.

Citeste si:

Acesta estimeaza ca circa 10% din totalul vanzarilor pe segmentul monitoarelor LCD va fi reprezentat de noua serie de monitoare serie X, indreptata catre nevoile gamerilor, care a fost lansata in exclusivitate in parteneriat cu Diverta.

"Consideram ca pe o piata in crestere in care un catalizator principal este tendinta de inlocuire a display-urilor, pe de o parte manifestata de trecerea de la CRT la LCD, pe de alta parte, de la formatul clasic 4:3 la cel wide-screen, extinderea portofoliului de produse care constituie businessul nostru de baza este un pas firesc pentru consolidarea si atingerea obiectivelor propuse pentru anul 2008", a mai spus Durbac.

In zona proiectoarelor, compania estimeaza o crestere cu 50% a pietei,la peste 30.000 de unitati, datorita dezvoltarii segmentului home, urmandu-se trendul international, dar si oportunitatilor pe care le aduc evenimentele sportive ale anului – Campionatul European de Fotbal si Jocurile Olimpice de Beijing.Anul trecut, Benq si-a adjudecat, in zona proiectoarelor, o cota de piata de 35% si a inregistrat o crestere de 118% fata de anul 2006.

Pe segmentul camerelor foto digitale, compania a pierdut procente din piata, scazand de la 12% in 2006, pana la 4% la sfarsitl anului 2007. Bobby Durbac estimeaza ca benq va recastiga in 2008 cota de piata si pe acest segment, avand ca tinta 10%.