Pentru acest an, numarul de utilizatori ai acestor servicii va fi de doar 32,9 milioane.

Metodele de plata facute cu ajutorul telefoanelor mobile sunt definite prin achitarea unor produse sau servicii folosind tehnologia mobila (SMS, aplicatii wireless – WAP s.a.).

Pana acum, SMS ul este cea mai populara si dominanta metoda de plata, iar analistii Gartner se asteapta ca lucrurile sa nu se schimbe pana in 2011.

“Metodele de plata prin intermediul mobilelor pot aduce oportunitati materiale ridicate curieratelor si, eventual, bancilor, daca sunt folosite corect”, a afirmat Sandy Shen, director de cercetare Gartner.

Totusi, aceste servicii de plata sunt mult mai potrivite pentru cei care lucreaza in curierat, decat pentru domeniul bancar.

“Cu toate acestea, bancile isi pot justifica investitiile prin acest sistem de plata, daca folosesc serviciile mobile ca pe o extensie a canalelor deja utilizate”, a adaugat Shen.

Citeste si:

Totodata, directorul de cercetare al companiei Gartner a sesizat faptul ca metoda de plata prin intermediul mobilului este mai usor de aplicat pe pietele emergente decat pe cele dezvoltate, unde acestea sunt vazute, in special, ca metode alternative ale serviciilor deja existente.

In plus, bancile ar trebui sa se fereasca de instituiile non-bancare, cum sunt PayPal sau Obopay, care sunt proactive si mai rapide.

Dintre toate regiunile din lume, zona Asia Pacific are cei mai multi utilizatori la capitolul metoda de plata prin telefonul mobil (28 milioane in 2008), detinand 85% din numarul total de utilizatori, releva cercetarea Gartner.

Cele mai importante motive pentru care zona asiatica este lider sunt urmatoarele: serviciul de mobile payment a fost lansat recent in aceasta parte a lumii, ceea ce atrage curiozitatea unui numar important de locuitori; exista cateva tari foarte dezvoltate in Asia, cum sunt China sau India, unde numarul de utilizatori de telefonie mobila este foarte ridicat, iar metodelor de plata si serviciile bancare nu sunt foarte cunoscute si folosite de catre oamenii de acolo.

Pentru vestul Europei se estimeaza 499.000 de utilizatori in acest an, iar pentru America de Nord – un milion de utilizatori.

Serviciile de acest gen nu vor cunoaste foarte multi utilizatori in aceste parti ale lumii, mai ales din cauza incertitudinii pe care o au utilizatorii in privinta securitatii datelor personale.