Cresterea de 14% arata ca piata a fost relativ putin afectata de ingrijorarile legate de evolutia economiei globale.

Veniturile disponibile sunt erodate de cresterea preturilor pentru alimente si pentru combustibili, iar ingrijorarile despre pietele financiare globale si incetinirea cresterii economice creeaza o perspectiva prudenta asupra lunilor viitoare”, a declarat analistul IDC Ramon T. Llamas.

In 2006 cresterea pietei a fost de peste 20 de procente de-a lungul anului.

“Volumul global al dispozitivelor mobile continua sa creasca intr-un ritm sanatos. Mai mult, ratele anuale de crestere au crescut, nu au scazut. Pietele emergente continua sa accelereze cresterea”, apreciaza analistul Neil Mawston de la Strategy Analytics.

Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile la nivel international, si vanzatorii coreeni LG Electronics si Samsung Electronics continua sa castige cota de piata datorita designului atractiv si ofertei tot mai variate, relateaza Reuters.

Rapoartele IDC si Strategy Analytics arata ca Nokia si Samsung au crescut de doua mari mai mult decat piata.

Profitul net al concernului finlandez Nokia a crescut cu 25% in primul trimestru al acestui an, pana la 1,222 miliarde euro, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, potrivit raportului financiar interimar al companiei.

Citeste si:

Pe de alta parte, Motorola, Sony Ericsson si noul intrat pe piata Apple nu au putut tine pasul cu piata in continua crestere.

Sony Ericsson si-a injumatatit profitul in trimestrul trecut si a pierdut locul al patrulea in topul productaorilor de telefoane mobile in favoarea celor de la LG Electronics din cauza cererii in scadere pentru terminalele Sony Ericsson mai scumpe.

“Am observat ca cererea pe terminale high-end s-a diminuat”, a declarat directorul de vanzari Anders Runevad, care a evidentiat si faptul ca se observa mai multa precautie din partea consumatorilor.

Motorola Inc a anuntat ca pierderile sale trimestriale au crescut deoarece vanzarile de telefoane s-au situat la limita de jos a estimarilor analistilor, ceea ce semnaleaza viitoare pierderi de cota de piata in favoarea Nokia si a altor concurenti,
Motorola care a incercat sa iasa pe piata cu un telefon de succes dupa lansarea modelului Razr la finalul lui 2004, a afisat pentru primul trimestru o pierdere de 194 milioane dolari, sau 9 centi/actiune, in usoara crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand pierduse 181 milioane dolari.

Cererea pentru telefoanele mobile si televizoarele LG ar trebuie sa sprijine in continuare profitul companiei in anul 2008, sporit de o depreciere a wonului ce a facut ca exporturile LG sa fie mai competitive.

LG a anuntat un profit net de 422,2 miliarde woni (425,8 milioane dolari) in primul trimestru din 2008, incheiat pe 31 martie, fata de o pierdere de 122,6 miliarde woni inregistrata in 2007.