"Pierderea inregistrata in primul trimestru se explica prin sezonalitatea vanzarilor specifica retailului. In principiu, in primele trei trimestre ale anului business-ul iese pe pierdere, dar aceasta este recuperata in ultimul trimestru cand se vinde dublu", a declarat Simion.

Grupul Flamingo a raportat vanzari totale in valoare de peste 170 milioane lei in primele trei luni ale lui 2008, in crestere cu 38% comparativ cu perioada similara a anului trecut, si cu 23% mai mare decat evolutia pietei.

Cresterea valorii cifrei de afaceri s-a reflectat in indicatori precum EBITDA (care a inregistrat o crestere cu 5,6 milioane lei, in comparatie cu primul trimestru 2007) si rezultatul net (o valoare cu 7,2 milioane lei peste valoarea inregistrata in 2007). Din vanzarile de 170 milioane de lei inregistrate in primul trimestru, 100 milioane de lei provin din partea de retail, iar restul de 70 milioane lei din partea de distributie.

Ponderea fiecarui segment de produse in totalul vanzarilor companiei a cunoscut o usoara modificare, comparativ cu primul trimestru din 2007, pe fondul unui ritm accelerat de crestere al categoriei de produse IT si digitale, care au contribuit cu 57% la vanzarile retailer-ului in trimestrul 1 din 2008, comparativ cu 55% in perioada similara din 2007, urmate de segmentul White Goods, cu o pondere de 22% si de produsele electronice, 21%.

Categoriile de produse care au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor in primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD, 250% si televizoarele tip plasma, 190%.

La finalul primului trimestru din 2008, reteaua de magazine operate de catre retailer a atins un numar total de 118 unitati, cu o suprafata neta de vanzare de 52.400 mp si 970 de angajati.

In ceea ce priveste evolutia pietei locale de retail de produse electronice, electrocasnice si IT&C, reprezentantii Flamingo International apreciaza ca aceasta a inregistrat o crestere de aproximativ 15% in primul trimestru al anului 2008, comparativ cu perioada similara a lui 2007.

Conform strategiei de dezvoltare, Flamingo se va concentra pe cresterea profitabila a business-ului, orientandu-se spre dezvoltarea oportunitatilor pietei. In a doua jumatate a anului, compania va lansa noul concept de magazine Flamingo Computers. Compania va lansa primul magazin Flamingo Computers Concept Store in luna noiembrie, intr-o locatie care a fost deja inchiriata.

Citeste si:

Dragos Simion a refuzat sa divulge care va fi noua locatie, dar a precizat ca vor fi alese marile centre comerciale pentru extinderea numarului de magazine, unde compania plateste o chirie care poate sa varieze intre 10 si 100 de euro pe metru patrat.

Flamingo va continua dezvoltarea platformei de e-commerce. Jiri Rizek, CEO-ul companiei, estimeaza ca platforma de comert electronic va aduce, in 2010, aproximativ 20% din vanzarile grupului. Pentru anul in curs, eFlamingo va contribui la cifra de afaceri cu aproximativ 5 milioane de euro, potrivit estimarilor lui Rizek.

Pentru anul in curs, retailerul si-a bugetat investitii de 50 de milioane de lei, pentru magazine, stocuri de produse si cash.

In ceea ce priveste extinderea pe pietele externe, Dragos Simion a declarat ca in a doua parte a acestui an vor fi reluate discutiile si se va decide momentul oportun pentru intrarea grupului pe alte piete.Simion a declarat ca pietele din sudul Romaniei sunt cele vizate pentru exindere, precizand ca si Bulgaria ar putea deveni competitiva, daca se schimba modul de abordare al retailului in aceasta piata. Compania a renuntat, anul trecut, la operatiunile din pietele straine din lipsa unor posibilitati de investitie, dupa cum declara atunci Dragos Simion.

Flamingo International estimeaza ca anul acesta cifra de afaceri a grupului poate atinge 758 milioane lei, o valoare cu aproximativ 30%
mai mare comparativ cu 2007.

Reteaua Flanco World presupune magazine cu suprafete de vanzare mari (1.000 mp – 3.000 mp), precum si printr-o gama larga de servicii pre si post vanzare oferite.

Infiintat in anul 2002, FDC (Flamingo Distribution Center) este liderul segmentului de distributie de componente IT din Romania, incluzand, in portofoliul sau, 100 de vendori si 5.000 de repere, cuprinzand tot ceea ce este esential in termenii distributiei de componente IT&C si Audio-Video pe piata locala.

Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima companie din industrie prezenta pe piata de capital.