Maura Gritti, Sales Director pentru SMAU, a prezentat, recent, la Bucuresti, oportunitatile pe care le ofera piata italiana din domeniu IT&C pentru companiile romanesti care doresc sa patrunda pe o piata aflata in formare.

Ponderea mare de IMM-uri care exista in economia italiana permite companiilor producatoare de soft sa exploateze decizia acestora de a-si asigura sisteme informatice care sa contribuie la cresterea eficientei pe piata si care sa le asigure, in acelasi timp, gradul de securitate necesar.

"Tot mai multe IMM-uri realizeaza nevoia acuta de modernizare a sistemelor informatice care sa le asigure competitivitatea pe piata europeana in extindere", a declarat Maura Gritti.

Companiile italiene doresc soft-uri personalizate, sisteme adaptate la nevoile proprii, dar care sa le permita in acelasi timp, o buna comunicare cu partenerii de afaceri.

Din valoarea totala de aproape 70 de miliarde de euro a pietei italiene de tehnologia informatiei si comunicatii (IT&C), 36 la suta o detine piata de IT, restul fiind detinut de industria de telecomunicatii. Relatiile comerciale dintre Romania si Italia au fost si raman pozitive, nu doar din pricina similaritatilor care exista la nivel de cadru industrial, ci si a distantei relativ mici dintre cele doua tari, motiv pentru care Romania este una dintre putinele tari pentru care oamenii de afaceri italieni isi exprima un interes real, a mai declarat Maura Gritti.

SMAU - posibilitate reala de stabilire a parteneriatelor

Prezenta Maurei Gritti in Romania a fost motivata nu doar de prezentarea potentialului pietei italiene de IT&C, ci si de lansarea invitatiei de participare la SMAU, cel mai important targ italian din domeniul IT&C. Conform datelor statistice, in 2004, Targul s-a bucurat de prezenta a 825 de participanti care au expus pe o suprafata de 80.000 de metri patrati, numarul vizitatorilor depasind cifra de 350.000. Ca si anul trecut, evenimentul din octombrie 2005, va avea trei saloane: e-Business, e-life si e-Guvern, care vor alcatui "orasul high tech" ideal. Potrivit organizatorilor, Targul reprezinta o excelenta posibilitate pentru gasirea parteneriatelor dorite, si, spre deosebire de anul trecut, va exista o diferentiere intre actiunile destinate publicului si cele destinate exclusiv companiilor de profil. Pana in acest moment si-au confirmat participarea peste 600 de companii.

Citeste si:

Expozantii, companii sau Guverne, trebuie sa plateasca taxe cuprinse intre 204 si 240 de euro pentru fiecare metru patrat, in functie de sectiunea de expunere, dimensiunea minima a standului fiind de 16 metri patrati. La aceste taxe se adauga taxele de inregistrare pentru participanti, pentru invitati si pentru companiile asociate, in valoare totala de 1.080 de euro. Organizatorii spera ca anul acesta sa creasca numarul de vizitatori profesionisti.

Tintim doar pietele prea puternice pentru noi

"Romania trebuie sa sesizeze oportunitatile de dezvoltare a investitiilor", a declarat Gabriel Buzea, consilier economic in cadrul Biroului Comercial de la Milano.

"In Romania exista adanc inradacinata ideea ca industria de IT trebuie sa se adreseze in special pietelor mari din Germania, Japonia, Austria si Statele Unite", a adaugat el. Piata italiana are nevoie de firme de IT specializate in cele mai diverse domenii, de la domotica si pana la transporturi.
Specificitatea pe care o are Italia prin procentajul urias de IMM-uri creeaza un potential de parteneriate ideal pentru industria romaneasca. "Conditia esentiala este cresterea agresivitatii companiilor romanesti catre pietele europene insuficient dezvoltate din acest punct de vedere", a comentat Buzea, neplacut surprins de prezenta scazuta a companiilor romanesti din industria IT la eveniment.
"Exista un interes deosebit din partea italienilor pentru aplicatiile industriale si sectorul de automatizari industriale", a declarat Gabriel Buzea.

El a adaugat si faptul ca nivelul de modernizare din industria italiana este destul de scazut, mai ales ca industria peninsulara este compusa in proportie de 90 la suta din intreprinderi mici si mijlocii.
Desi acest Targ nu a fost inclus pe lista aprobata de Executiv, pentru participare la nivel de stand national, Valerica Dragomir, director executiv in cadrul ANIS, a confirmat posibilitatea organizarii unei misiuni economice romanesti.

Acest proiect va fi posibil in functie de interesul exprimat de companiile autohtone, si va beneficia de sprijin atat din partea Guvernului, cat si din partea organizatorilor.