In cadrul acestui acord, Yahoo va pune in vanzare activele asiatice, printre care participatii minoritare semnificative in cadrul Yahoo Japonia si grupul chinez Alibaba, in timp ce Microsoft va cumpara o parte din restul companiei.

Discutiile au fost dezvaluite de cele doua companii duminica, insa acestea au refuzat sa precizeze termenii noilor negocieri. La inceputul acestei luni, Microsoft a retras propunerea de a cumpara Yahoo pentru 47,5 miliarde dolari, echivalent cu 33 dolari/actiune, dupa ce compania de Internet a respins oferta, anuntand ca va accepta numai un pret de 37 dolari/actiune.

Daca va fi incheiat, noul acord va duce la formarea unei aliante intre cele doua companii, ce ar putea fi o metoda alternativa de a concura cu Google Inc.

Propunerea subliniaza strategia curenta a Microsoft si nu stabileste inca valoarea afacerii de cautare a Yahoo, potrivit sursei, care nu a putut face declaratii oficiale pentru ca discutiile sunt confidentiale.

Reprezentantii Microsoft si Yahoo au refuzat sa comenteze.

Actiunile Yahoo s-au depreciat luni cu 0,87%, inainte de a inchide sedinta in urcare cu 2 centi, la 27,68 dolari pe indicele Nasdaq. Titlurile Microsoft s-au depreciat cu 1,8%, la 29,46 dolari/actiune.

Citeste si:

Un analist din cadrul Collins Stewart, Sandeep Aggarwal, estimeaza valoarea diviziei de publicitate din cautarea pe Internet a Yahoo la 21 miliarde dolari si a activelor internationale la 9,25 miliarde dolari, potrivit unui raport publicat la inceputul acestei saptamani.

"Microsoft este interesata in principal de divizia de cautare Yahoo", a precizat Aggarwal, care a adaugat ca Microsoft ar putea cumpara parti din Yahoo la un pret premium sau ca va prelua integral compania si vinde apoi anumite active.

Atat actiunile Yahoo Japan si Alibaba.com Ltd. s-au depreciat cu 4% dupa noua propunere, pe fondul nesigurantei ce planeaza asupra celor doua companii.

"Am considerat intotdeauna ca acordul dintre Microsoft si Yahoo este un factor pozitiv pentru Yahoo Japan", a declarat un analist din cadrul Macquarie Securities, Nathan Ramler.

Faptul ca Yahoo Japan ar putea sa nu fie inclusa este un semn de ingrijorare, a spus acesta, adaugand ca firma japoneza ar fi putut sa beneficieze din experienta Microsoft in materie de software si computere personale.