“Vanzarile din magazinele traditionale vor fi puternic afectate, comparativ cu cele din mediul online, acest lucru datorandu-se consumatorilor bogati, care sunt cea mai reprezentativa categorie de cumparatori”, sustine Jeff Grau, senior analist eMarketer.

Daca anul trecut vanzarile in retailul american online au atins 127 de miliarde de dolari (80 miliarde euro), analistii eMarketer preconizeaza ca piata de e-commerce din Statele Unite va creste, pana in 2012, cu un procent de 8,9%, la 218 miliarde de dolari (138 miliarde euro).

“Totusi, in urmatorii ani rata de crestere a vanzarilor din sectorul de retail online va cunoaste un declin”, avertizeaza Grau.

Cu toate acestea, analistul eMarketer este optimist in ceea ce priveste viitorul retail-ului online.

Citeste si:

“E-commerce-ul poate ajunge intr-un punct culminant, ajutat de populatia adulta din Statele Unite si de cea hispanica”, mentioneaza Grau.

De exemplu, numarul utilizatorilor de Internet din spatiul online cu varsta trecuta de 62 de ani va creste la 20,6 milioane, iar in 2011 numarul acestora va ajunge la 25,4 milioane de utilizatori, echivalentul a 12% din totalul consumatorilor de Internet din SUA.

Retailul online din Statele Unite a crescut in vanzari cu 13,4% in primul trimestru din an, fata de aceeasi perioada din 2007, pana la 33,8 miliarde de dolari (21,8 miliarde euro), datorita variatiilor la preturi, afisate din cauza trecerii de la un sezon la altul.