"De la 1 aprilie 2005 si pana in prezent, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei a eliberat avize pentru 15 instrumente de plata cu acces la distanta, emise de 13 banci. Astfel au fost avizate 8 instrumente de Internet banking, 3 de Home banking, 2 de Mobile banking, precum si 2 de Internet banking si Home banking. Pana joi, 30 iunie 2005, cand a expirat data limita pentru depunerea documentatiei privind avizarea instrumentelor de plata cu acces la distanta, alte 11 banci au solicitat avizarea pentru inca 10 instrumente de plata cu acces la distanta de tip Internet banking, 7 de Home banking si unul de Mobile banking. Aceste documente sunt in lucru, dupa analizarea documentatiei, in termen de 15 zile calendaristice de la data inregistrarii acesteia la Secretariatul de Stat pentru Tehnologia Informatiei, urmand a se comunica solicitantului decizia cu privire la acordarea avizului. De asemenea, MCTI va notifica Banca Nationala a Romaniei cu privire la eliberarea acestor avize." a declarat Liviu Nicolescu, Director General Adjunct pentru Tehnologia Informatiei in MCTI.
In conformitate cu OMCTI nr.218 din 14 iunie 2004 privind procedura de avizare a instrumentelor de plata cu acces la distanta, de tipul aplicatiilor Internet-banking, Home-banking sau Mobile-banking, in perioada 1 aprilie - 30 iunie a fiecarui an bancile inainteaza catre MCTI documentatia tehnica in vederea avizarii. Astfel, in anul 2005, 24 de banci au solicitat MCTI eliberarea de avize pentru 33 de instrumente de plata cu acces la distanta.



Avizul, emis de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei in conformitate cu prevederile art. 31 lit. f) din Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 4/2002 privind tranzactiile efectuate prin intermediul instrumentelor de plata electronica si relatiile dintre participantii la aceste tranzactii, confera solicitantului dreptul de a mentine autorizatia din partea Bancii Nationale a Romaniei pentru emiterea instrumentului de plata cu acces la distanta.
Avizul emis de MCTI confirma indeplinirea de catre sistemul informatic al bancii si de solutia software, prin intermediul carora instrumentul de plata cu acces la distanta este oferit, a unor cerinte minime de securitate, referitoare la: confidentialitatea si integritatea comunicatiilor; confidentialitatea si nonrepudierea tranzactiilor; confidentialitatea si integritatea datelor; autenticitatea partilor care participa la tranzactii; protectia datelor cu caracter personal; pastrarea secretului bancar; impiedicarea, detectarea si monitorizarea accesului neautorizat in sistem; restaurarea informatiilor gestionate de sistem in cazul unor calamitati naturale, evenimente imprevizibile; orice alte activitati sau masuri tehnice intreprinse pentru exploatarea in siguranta a sistemului.
Numarul de utilizatori ai instrumentelor de plata cu acces la distanta de tip Internet banking, Home banking si Mobile banking a depasit 56.000 in primul trimestru al acestui an. La sfarsitul primului trimestru al anului 2004 se inregistrau 24.200 utilizatori.


Peste 2,2 milioane de tranzactii au fost efectuate prin intermediul acestor instrumente in perioada ianuarie-martie 2005, comparativ cu 1,6 milioane in primul trimestru al anului trecut. Pentru anul trecut au fost avizate 33 de instrumente de plata cu acces la distanta emise de catre 24 banci.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri